سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنروا: بیش از هر زمان دیگری به حمایت سیاسی و مالی نیاز داریم

آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در جلسه شورای امنیت خواستار حمایت کشور‌ها از این ارگان شد.

آنتونیا ماری دی میو، معاون کمیسر کل آنروا در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که این آژانس اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت مالی و سیاسی نیاز دارد و تا زمان دستیابی به یک راه حل سیاسی در خصوص غزه، آنروا باید به خدمت‌رسانی به مردم فلسطین ادامه دهد.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل افزود که هرگونه راه حل سیاسی باید به وضعیت ناراحت‌کننده آوارگان فلسطینی نیز پایان دهد. 

الجزایر: رویا‌های کودکان غزه به خاطر اشغالگری اسرائیل نابود شد

نماینده الجزایر در شورای امنیت خواستار باز شدن گذرگاه‌های غزه از جمله گذرگاه رفح شد تا کمک‌های بشردوستانه وارد این نوار محاصره شده شود. او همچنین اقدام کنونی اسرائیل را «مجازات دسته‌جمعی مردم غزه» خواند که مطابق قوانین بین‌المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود. نماینده الجزایر تاکید کرد که اسرائیل مسئول رنج عظیم مردم غزه و نابود شدن رویای کودکان این منطقه است که در سنین پایین با وحشیگری اشغالگران دست و پنجه نرم می‌کنند. 

این مقام الجزایری همچنین به فقدان خدمات آب رسانی اشاره کرد و هشدار داد کمبود آب سبب ظهور اپیدمی‌های جدید و بروز یک «فاجعه مطلق» خواهد شد.

چین: خطوط قرمز حقوق بین‌الملل بار‌ها در غزه رد شده است

نماینده چین در شورای امنیت گفت که بیش از ۹ ماه است جنگ علیه غزه ادامه دارد و فاجعه‌انسانی «بی‌سابقه ای» را رقم زده است. این مقام چینی هشدار داد: «خطوط قرمز حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بار‌ها در غزه زیر پا گذاشته شده و ما از اسرائیل می‌خواهیم عملیات نظامی در غزه را متوقف کند». چین در ادامه از آمریکا خواست برای پایان دادن به جنگ در غزه به تل‌آویو فشار بیاورد.

 نشست امروز از سوی روسیه، چین و الجزایر برای گفتگو درباره وضعیت انسانی غزه برگزار شده است. شمار شهدای جنگ علیه غزه طی ۹ ماه به نزدیکی ۴۰ هزار نفر رسیده است و در همین حال هشدار‌های متعددی در خصوص شیوع بیماری‌های گوناگون در غزه صادر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بسیاری از این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند و به دلیل کمبود آب و تاسیسات بهداشتی ایجاد شده‌اند. رژیم صهیونیستی تاسیسات تامین آب غزه را به طور هدفمند ویران می‌کند و آب پاکیزه در این منطقه را تا ۹۰ درصد کاهش داده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.