سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت بیرجند:

همدلی مجلس و دولت از انتظارات رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام نوفرستی گفت: همدلی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اولین نماز جمعه را آیت الله طالقانی با حکم بنیان گذار انقلاب اسلامی و با حضور پرشور مردم اقامه کرد.

او جایگاه عظیم و رفیع نماز جمعه را به عنوان فریضه عبادی و سیاسی آن افزایش دهنده بصیرت و آگاهی جامعه دانست و افزود: در عظمت و تأثیرگذاری این جایگاه همین بس است که طی سال‌های ۶۰ و ۶۱ شاهد شهادت ۵ شهید در محراب عبادت بودیم.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ نیز است عنوان کرد: در این عملیات نیرو‌های ارتش و سپاه با همدلی و هم‌افزایی بساط منافقین را درهم شکستند که درس بزرگی برای همه منافقان در طول تاریخ است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه تصریح کرد: این هفته شاهد آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم هستیم که همدلی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

او اظهار کرد: هم بر عهده نمایندگان مجلس و هم بر عهده رئیس‌جمهور است تا مجموعه هیئت وزیران خوب، کارآمد، به درد بخور، متدین و انقلابی مسئولیت‌ها را بر عهده گیرند تا بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ی مجریه است.

امام جمعه موقت بیرجند مسئله غزه را همچنان مسئله اول دنیای اسلام دانست و گفت: پهپاد انصار الله یمن با قدرت با همه تجهیزاتی که رژیم اسرائیل دارد به هدف برخورد می‌کند و وحشت و زمینه ناامنی در اسرائیل و موج مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند.

او با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود: امام سجاد (ع) در قیام خونین کربلا مدت کوتاهی بنا به مشیت الهی بیمار بود و پس از بهبودی، مدت ۳۴ سال امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید.

منبع: فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.