سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه همدان تأکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی مجلس و دولت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر ضرورت هم افزایی بین دولت و مجلس با در نظر گرفتن مصالح مردم و رعایت آن‌ها تأکید کرد.

آیت الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری که فردا در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد گفت: این مشروعیت اختیارات رئیس جمهور است، امیدواریم هم افزایی خوبی بین دولت و مجلس شکل بگیرد و مصالح مردم مقدم بر هر نوع منافعی قرار بگیرد.

او گفت: امید است چه در معرفی هیئت دولت چه صدور رای اعتماد‌ها، کسانی که مردم را ارجح بدانند عهده دار مسئولیت‌ها شوند.

امام جمعه همدان گفت: هر دوی این مجموعه چه مجلس و چه دولت در پیشگاه الهی و مردم مسئول هستند.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون وجدان عمومی دنیا نسبت به مسئله صهیونیست و فلسطین بیدار شده و رویکرد جدیدی در آمریکا در تقابل با رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: به لحاظ شرایطی که امروز در جهان وجود دارد به مصلحت آمریکا نیست خود را هزینه صهیونیست کند.

او در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی به ذکر آیاتی از قرآن که مضمون دعوت به نماز جمعه را دارند پرداخت و گفت: از مظاهر تقوا حضور در نماز جمعه است در همه تاریخ اسلام از زمان رسول خدا و خلفا به امامت خود ایشان و پس از ایشان به امامت خلفا نماز جمعه برگزار شده است.

امام جمعه همدان گفت: در خطبه‌های نماز جمعه باید مشکلات جامعه اسلامی مطرح شود، نماز جمعه رابط مردم و مسئولان باشد که در دوران بنی امیه و بنی عباس از این اهداف فاصله گرفت و در دورانی کلا ضعیف شد تا دوران صفویه که دوباره رونق گرفت.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: سلوک و سیره زندگی امام جمعه باید منطبق با روش رهبر معظم انقلاب باشد و وابستگی به ارکان ثروت نداشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.