سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: اسرائیل و حماس «بیش از هر زمان دیگری» به آتش‌بس نزدیک هستند

مقامات کاخ سفید گفتند اسرائیل و حماس «بیش از هر زمان دیگری» به دستیابی به توافق آتش بس نزدیک شده‌اند.

به گزارش گاردین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار و درباره پایان دادن به درگیری‌های ۹ ماهه در نوار غزه گفتگو کرد. 

گفتگو‌ها در کاخ سفید در شرایطی انجام شد که ناآرامی‌های سیاسی بی‌سابقه در ایالات متحده و فشار‌های داخلی اعمال شده بر نخست‌وزیر اسرائیل، که از او خواسته می‌شود ده‌ها اسیر اسرائیلی را که پس از حمله حماس همچنان در اسارت هستند، نجات دهد.

نتانیاهو در جریان سفر خود به واشنگتن همچنین با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا که احتمالا جایگزین بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر خواهد شد، دیدار کرد.

پس از مذاکرات در کاخ سفید، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا گفت که برای دستیابی به صلح در غزه، هر دو طرف باید امتیازات متقابل بدهند.

ما باید هر چه زودتر به آتش بس دست یابیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده ایم. کربی گفت: هر دو طرف باید مصالحه کنند.

سخنان مشابهی از سوی مت میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز بیان شد.

این مقام مسئول گفت: فکر می‌کنم پیام طرف آمریکایی در این نشست این بود که ما باید این توافق را عملی کنیم.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: در عین حال، طرف آمریکایی آماده است تا در صورت عدم حل وضعیت غزه در آینده نزدیک، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

هریس گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؛ و روشی که او این کار را انجام می‌دهد مهم است. من به صراحت اعلام کرده ام که به طور جدی نگران وضعیت وحشتناک انسانی در منطقه هستم. من سکوت نخواهم کرد.»

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این معامله شامل مبادله مرحله‌ای اسرا بین دو طرف درگیری خواهد بود. در مرحله دوم قرار است سربازان زن اسرائیلی از اسارت حماس آزاد شوند. در پاسخ، ارتش اسرائیل آماده عقب نشینی از تعدادی از مناطق غزه و اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: آتش بس غزه ، کاخ سفید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.