سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ فرزند بهزیستی زنجان به خانواده و جامعه انتقال یافتند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد فرزندان انتقال یافته به خانواده و جامعه در سه ماهه اول امسال ۱۲ کودک و طی سال گذشته ۶۵ کودک بوده است.

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکانی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند و تحت پوشش هستند، با چند روش مستقل شده و به خانواده و جامعه منتقل می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به واگذاری کودک به خانواده زیستی، خویشاوندان و واگذاری به عنوان فرزند خوانده اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت، کودک در مراکز نگهداری شبانه و مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شود تا به سن ۱۸ سالگی برسد و با احراز شرایطی از جمله یافتن شغل و یا اتمام خدمت سربازی برای فرزندان پسر به جامعه منتقل شود.

این مسوول در خصوص شرایط فرزند خواندگی نیز گفت: زوجینی که بیش از پنج سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته و صاحب فرزند نشده باشند، مشروط به این که حداقل یکی از آنان بیش از ۳۰ سن داشته باشد، میتوانند فرزند خوانده داشته باشند.

وی اظهار داشت: دختران و زنان بدون شوهر که حداقل ۳۰ سال سن داشته باشند و خانواده های دارای اولاد که حداقل یکی از آنان بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد نیز فرزندخوانده تعلق می گیرد.

این مسوول یادآور شد: اخذ شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی بعد از طی دوره ۶ ماهه آزمایشی و صدور حکم سرپرستی دائم انجام ‌خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجا ادامه داد: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد فرزندان در خانه های بهزیستی ۴۶ نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان تحت سرپرستی ۳۴۴ نفر و تحت پوشش در خانواده نیز ۲۹۸ نفر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.