سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه‌های بیماران با درجه‌های مختلف سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: هزینه‌های درمان و بستری بیماران با درجه‌های مختلف سوختگی برای نخستین بار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

فیصل رسولی رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: سوختگی از جمله بیماری‌هایی است که در صورت بروز آن صدمات زیادی به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌کند؛ به شکلی که بیشترین تأثیر را در ظاهر فرد داشته و هزینه‌های درمان کمرشکنی دارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که درصد سوختگی بالا باشد، علاوه بر تأمین هزینه‌های زیاد پانسمان‌های سوختگی، فرد حادثه دیده باید به دنبال انجام جراحی‌های پلاستیک صورت نیز باشد.

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: نظیر سایر بیماری‌های دیگر در بخش بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) بر اساس تعرفه مصوب هیات وزیران و با سهم ۹۰ درصدی سازمان محاسبه و پرداخت می‌شود و در برخی صندوق‌های بیمه‌ای با هدف حمایت مضاعف، سهم سازمان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: در سوختگی‌هایی که از پانسمان نوین (نقره) استفاده می‌شود، هزینه خدمات و لوازم مصرفی برابر تعرفه مربوطه پرداخت می‌شود.

رسولی تاکید کرد: برای انجام گرافت برای بیماران سوختگی، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی گرافت و لوازم مصرفی مربوطه برابر تعرفه اعلامی پرداخت شده و در موارد سوختگی که بیمار متحمل هزینه‌های گزاف می‌شود، به منظور جبران بخشی از هزینه‌های پرداخت از جیب بیمار، هزینه‌های پرداختی بیمار در صورت احراز شرایط در کمیته استانی از محل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در قالب هزینه خارج از ضوابط قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۵۷ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۶۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند و این افراد در قالب‌های پنج صندوق از خدمات بیمه شامل هزینه‌های درمانی، بستری، آزمایشگاه و هزینه‌های شیمی درمانی و آزمایشات ناباروری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد با بیان اینکه بیمه سلامت در این شهرستان در حال حاضر با ۷۷ مطب پزشک شامل ۳۲ پزشک عمومی و ۳۸ پزشک متخصص، ۴۱ داروخانه، هفت رادیولوژی و ۶ آزامایشگاه طرف قرارداد بوده و همکاری دارد ادامه داد: هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان‌های دولتی براساس نوع بیمه، بیمه‌شدگان رایگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.