سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید الحوثی: ایران یک کشور رها از هرگونه هژمونی است/ آمریکایی‌ها نتوانستند از عملیات در دریای سرخ جلوگیری کنند

رهبر انصارالله یمن در سخنانی به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و عنوان کرد که ایران یک کشور رها از هرگونه هژمونی آمریکا و اسرائیل است.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: تمرکز دشمن اسرائیلی روی پناهگاه‌های آوارگان و مناطقی که پس از جابه‌جایی مردم در غزه به عنوان مناطق امن اعلام شده، است. یکی از جنایات دشمن در این هفته تجاوزات مکرر به محله‌های شرقی خان‌یونس پس از بازگشت جزئی ساکنان آن به زندگی است.

رهبر انصارالله افزود: دشمن اسرائیلی از طریق بمباران، تک تیرانداز‌ها و همه ابزار‌های کشتار، کودکان را هدف قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: شدت جنایت در غزه بسیار وحشتناک است، همانطوری که در صحنه‌های ویدئویی و پزشکان حاضر در غزه حتی از کشور‌های غربی نیز مشاهده می‌شود.

سید الحوثی ادامه داد: آنچه دشمن انجام می‌دهد جنایت، ظلم، بربریت و وحشیگری است و تمام اوصافی که بیانگر شرارت و جنایت است در مورد جنایت نسل‌کشی صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: در کرانه باختری، دشمن به حملات و جنایات خود در شهر‌ها و روستا‌ها ادامه می‌دهد و شدیدترین تنش‌ها در طولکرم بوده است. مجاهدین غزه توانستند علاوه بر خودرو‌های دیگر، ۵۰۰ تانک اسرائیلی را هدف قرار داده و منهدم کنند.

رهبر انصارالله گفت: دشمن آمار رسمی را ۹ هزار و ۲۵۰ سرباز مجروح ارائه می‌دهد که این تعداد ممکن است در مقایسه با تعداد واقعی اندک باشد.

وی در ادامه به عملیات‌های حزب الله در شمال فلسطین اشغالی اشاره و خاطرنشان کرد که عملیات حزب‌الله این هفته در شمال فلسطین و جولان شدید بود و شهرک‌های جدید را برای گسترش دامنه عملیات هدف قرار داد.

سید عبدالملک الحوثی با بیان اینکه روند عملیات مشترک یمن با مقاومت عراق در مرحله بعدی شاهد تحول مهمی خواهد بود، افزود: دشمن از عملیات یافا شگفت زده شد و از اهمیت هدف مورد نظر که «تل‌آویو» مرکز تصمیم گیری بود و مسافتی که طی کرد، شوکه شد.

رهبر انصارالله تصریح کرد: هدف قرار دادن «تل‌‌آویو» که مهمترین امکانات و مراکز را در خود جای داده است، نقطه حساسی برای درد، استکبار و استکبار دشمن است. عملیات یافا (تل‌آویو) برای هدف قرار دادن یک هدف مشخص و مورد نظر بود و از فاصله دور با دقت مورد اصابت قرار گرفت و این باعث وحشت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها شد.

رهبر انصارلله تأکید کرد: رسانه‌های دشمن از یمنی‌ها صحبت کردند که با حمله به «تل‌آویو» ثابت کردند برای «اسرائیل» مشکل جدی ایجاد می‌کنند و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. رسانه‌های غربی از جمله انگلیس از توانایی پهپادی یمن در نفوذ به سیستم‌های دفاعی ابراز شگفتی کردند.

سید الحوثی اضافه کرد: ما می‌خواهیم صهیونیست‌ها به شدت نگران باشند و هرگز نخوابند و از ثبات برخوردار نشوند، زیرا آنها اشغالگران جنایتکار و ظالم هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها نتوانستند از عملیات در دریای سرخ جلوگیری کنند و این موضوع توسط «فرمانده عالی» نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه تأیید شد.

رهبر انصارالله با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به استان الحدیده یمن گفت: تجاوز (رژیم) اسرائیل به الحدیده به بازدارندگی برای جلوگیری از عملیات در حمایت از غزه منجر نخواهد شد و این همان چیزی است که صهیونیست‌ها به آن اذعان دارند.

وی با اشاره به سخنرانی دیروز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: سخنرانی نتانیاهو در کنگره یک بحران بود و نشان دهنده بن بست کابینه‌اش و همچنین تجاوز و جنایتکاری او است. نتانیاهو کشتن غیرنظامیان را با وجود صحنه‌ها و حقایق روشن در نوار غزه انکار کرد و عمداً جعل و تهمت زد.

سید عبدالملک الحوثی اضاف کرد: تشویق نتانیاهو در کنگره، جشن جنایت، ظلم و نسل کشی است و نشان دهنده میزان نقش آمریکا در جنایات (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینیان است. سخنرانی نتانیاهو پر از دروغ بود و حقایق عمده‌ای را که به طور قطع شناخته شده بود و گوش و چشم جهانیان را پر کرد، تکذیب کرد.

رهبر انصارالله تصریح کرد: نتانیاهو از اعراب می‌خواهد که با دشمن اسرائیل علیه ایران متحد شوند. ما متعجبیم که تقصیر ایران چیست و چرا دشمنی با ایران دارد؟ ایران یک کشور اسلامی و رها از هرگونه هژمونی آمریکا و اسرائیل است که از فلسطین حمایت می‌کند و به اعراب در مقابل دشمن کمک می‌کند و این جرم ایران است.

رهبر انصارالله تأکید کرد که حتی اگر جنایت علیه مردم ایران بوده باشد، وظیفه مسلمانان است که در کنار ایران بایستند نه در کنار دشمن اسرائیلی. تجاوز وحشیانه به غزه و نسل کشی برای تحمیل حقیقت روشن و آشکار در مورد دشمن این ملت کافی است.

سید الحوثی گفت: عملیات نظامی ما در دریا‌ها و اعماق فلسطین ادامه خواهد یافت و حملات متجاوزان به کشور ما مانع از حملات ما نخواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.