سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید:

نتانیاهو به طور جداگانه با بایدن و هریس دیدار می‌کند

سخنگوی کاخ سفید از دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا و معاون آن در روز پنجشنبه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به دعوت کنگره به آمریکا سفر کرده است که جنایت جنگی و نسل‌‌کشی تل‌آویو در غزه موجی از نفرت از وی را به همراه داشته است. با این حال، لابی قدرتمند صهیونیست در آمریکا به خوبی مسئولیت حمایت از نتانیاهو را در چنین شرایطی برعهده گرفته است.  

به گزارش الجزیره، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از دیدار جداگانه نتانیاهو با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون وی در روز پنجشنبه خبر داد.  

در این بیانیه آمده است: بایدن و نتانیاهو درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله گفت‌وگو‌ها پیرامون غزه و استقرار صلح در این باریکه رایزنی خواهند کرد. همچنین آزادی اسرای صهیونیست از جمله دیگر محور‌های گفت‌وگو‌های دو طرف خواهد بود.  

این بیانیه در ادامه تاکید دارد: آمریکا متعهد به حمایت قاطع از امنیت (رژیم) اسرائیل شامل مقابله با تهدیدات ایران علیه تل‌آویو و نیز تهدیدات مرزی است. دو طرف سپس با خانواده اسرای صهیونیست در غزه دیدار خواهند کرد.  

کامالا هریس به دلیل برنامه ریزی‌های انجام شده قبلی در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حضور نخواهد داشت. با این حال، وی در دیداری جداگانه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره چگونگی گسترش روابط میان واشنگتن و تل‌آویو به رایزنی می‌پردازد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.