سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای پناهندگان نروژ: در شمال غزه بیمارستان‌ها ویران شده‌اند

توحش رژیم صهیونیستی در شمال غزه هیچ بیمارستانی را سالم باقی نگذاشته است.

رژیم صهیونیستی از همان ابتدای جنگ در غزه سیاست ویرانی این باریکه به منظور غیرقابل سکونت کردن آن برای فلسطینیان را در دستور کار قرار داده بود. در نتیجه آنچه امروز پس از ۲۹۲ روز جنگ شاهدش هستیم چیزی جز ویرانی غیرقابل توصیف نیست.

به گزارش الجزیره، شورای پناهندگان نروژ، سازمانی بشردوستانه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شمال غزه یا ویران شده اند و یا آنگونه آسیب دیده اند که توان ارائه خدمات به مردم را ندارند. 

اکنون تنها برخی کلینیک‌های سرپایی به صورت محدود در حال ارائه خدمات به مردم هستند که آن هم به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی توان تامین نیاز‌های اساسی بیماران از جمله دارو را ندارند. به دلیل نبود سوخت، در حال حاضر مجروحان و بیماران نیازمند به دریافت خدمات درمانی با گاری‌هایی که الاغ آن را می‌کشد در حال انتقال هستند.

مدیر این نهاد بشردوستانه در غزه می‌گوید: اکنون مردم غزه دو مرحله از قحطی را تجربه کرده اند. نخست، قحطی مربوط به ماه مبارک رمضان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی بود؛ و قحطی دوم مربوط به حال حاضر می‌شود که مردم در حال تحمل آن هستند. 

وی خاطرنشان کرد: اکنون سبزیجات برای مصرف فلسطینیان وجود ندارد و در بهترین حال افراد تنها به غذا‌های کنسرو شده دسترسی دارند. زمانی که تنها ۲ کامیون در هفته به شمال غزه می‌رسد چگونه قرار است شکم کودکان سیر شده و آنها توان راه رفتن داشته باشند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.