سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۷۶۱ واحد تولیدی طیور در استان گفت: طی ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر در استان بیش از ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیش از ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده، گفت : بیشترین تولید در استان طی اردیبهشت‌ماه و به میزان ۵ میلیون و ۶۶۴ هزار قطعه بوده است.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۹۱۱ هزار قطعه در فروردین، ۵ میلیون و ۵۵۳ هزار قطعه در خردادماه و ۵ میلیون و ۲۵۴ هزار قطعه در تیرماه امسال جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: تولید روزانه گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی طی تیرماه به طور میانگین ۳۰۰ تن برآورد شد که ۲۰ تن از آن مازاد بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تولید مازاد موجب افت قیمت در بازار مرغ شد که قیمت مرغ زنده تا ۵۳۰ هزار ریال و مرغ کشتار شده آماده فروش تا ۷۳۰ هزار ریال کاهش یافت.

بستانچی با اشاره به حمایت از تولید مرغ بومی هم گفت: جوجه یارانه‌ای برای این امر در اختیار علاقمندان و روستاییان به قیمت ۱۵۰ هزار ریال قرار داده شده که ۴۰ تا ۴۵ درصد زیر قیمت بازار بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور نگران جوجه‌ریزی و تولید مازاد نباشند چرا که خرید مرغ مازاد بر تولید در استان آغاز شده و تا تعدیل بازار ادامه می‌یابد.

بستانچی با بیان اینکه مرغ تولیدکنندگان با قیمت ۸۷۵ هزار و ۲۰۰ ریال خریداری می‌شود، افزود: از تمامی زنجیره‌های تولید مرغ و مرغداران درخواست می‌شود تا برای عقد قرارداد به شرکت پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.