سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین افزایش در میانگین دمای تیر ماه در کرمان رخ داده است

مدیر کل هواشناسی کرمان گفت: استان کرمان با افزایش ۳.۲ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت خود، بیشترین افزایش را در میانگین تیر ماه در سطح کشور داشته است.  

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان و استناد به آمار انتشار شده از سوی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور، استان کرمان بیشترین افزایش را در میانگین دمای تیر ماه در سطح کشور داشته است.
 
محسن عراقی زاده گفت: دمای میانگین تیر ماه استان کرمان ۹/۲۳ درجه سانتیگراد شده است که نسبت به بلند مدت خود ۲/۳ درجه سانتیگراد افزایش داشته است و آمار ثبت شده در سطح کشور نشان می‌دهد که استان کرمان بیشترین افزایش دما را در میانگین تیر ماه خود در کشور داشته است.  

وی افزود: افزایش دمای امسال در تمام شهر‌های استان کرمان محسوس بوده است و نکته قابل ذکر امسال، افزایش دمای کمینه در سطح استان است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه میانگین دمای کمینه استان کرمان در تیر امسال ۴/۲۳ درجه سانتیگراد شده است که نسبت به بلند مدت خود ۹/۳ درجه سانتیگراد افزایش داشته است، بیان داشت: استان کرمان بیشترین افزایش دما را نیز در میانگین کمینه خود در سطح کشور داشته است.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان‌های استان کرمان، شهرستان ریگان با میانگین دمای کمینه ۹/۲۸ درجه سانتیگراد بیشترین افزایش را نسبت به بلند مدت در بین سایر شهرستان‌های استان داشته است که این افزایش دما به ۴ درجه سانتیگراد رسیده است و شهرستان بافت با میانگین دمای کمینه ۱/۲۱ درجه سانتیگراد و افزایش ۹/۱ درجه سانتیگراد نسبت به بلند مدت، کمترین افزایش را در کمینه دما داشته است.

 عراقی زاده ضمن دعوت مردم به بهینه مصرف کردن انرژی و صرفه جویی در برق، پیشنهاد کرد که می‌شود تعرفه‌های جدید در مصرف انرژی استان کرمان تعریف کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.