سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال حضور بن‌گویر در شورای جنگ جدید

منابع صهیونیستی فاش کردند به احتمال زیاد وزیر امنیت داخلی این رژیم در شورای جنگی جدید نتانیاهو شرکت خواهد کرد.

وب سایت کانال صهیونیستی «مکان» فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در حال برنامه ریزی برای تشکیلیک شورای جنگ جدید با حضور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است. 

براساس گزارش المیادین، بنی گانتس، عضو کنست و یکی از رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در همین راستا تاکید کرد که انجام مذاکرات برای حفظ این ائتلاف (ائتلاف فعلی دولت) شاهدی بر نفوذ سیاست در امنیت رژیم صهیونیستی است.

گانتس در خصوص طرح تشکیل کابینه جنگی با مشارکت بن گویر خطاب به شهرک نشینان گفت: امروز باید نگران امنیت اسرائیل باشید، دولت نتانیاهو شما را سردرگم کرده است.

او سپس خطاب به نتانیاهو گفت: تو بهتر از هر کس دیگری بن گویر را می‌شناسی، به امنیت اسرائیل آسیب نزن.

 یائیر لاپید، عضو کنست و یکی از رهبر اپوزیسیون، در مقابل، این کابینه را که قصد تشکیل آن را دارد به عنوان یک «فریب» توصیف کرد و گفت: آن‌ها یک مجمع عروسکی برای بن گویر بدون هیچ اختیاری راه اندازی خواهند کرد. با او اجازه ندهید برای هر چیزی را تصمیم بگیرد.

دفتر نخست وزیری کابینه صهیونیستی نیز به نوبه خود در واکنش به آنچه در مورد شورای جدید جنگ منتشر می‌شود، گفت: مدیریت جنگ بر عهده نخست وزیر، وزیر امنیت و سرویس‌های امنیتی و تصمیمات اولیه توسط کل شورای وزیران سیاسی و امنیتی گرفته می‌شود و این تغییری نخواهد کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی علت موافقت نتانیاهو با حضور بن گویر در کابینه امنیتی را همراهی وی با نخست وزیر در پذیرش یک لایحه مورد حمایت حزب «شاس» در ارتباط با شوراهای دینی اعلام کرد.

حزب حریدی شاس که از متحدان اصلی نتانیاهو است، قصد دارد تا افراد نزدیک به خود را در راس شورای های دینی سرزمین های اشغالی قرار دهد و خزانه را موظف به پرداخت حقوق به آنها کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.