سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تبدیل موزه فرهنگ و آموزش به یک پایگاه فرهنگی 

استاندار قزوین گفت: می‌توان از فضای موزه فرهنگ و آموزش برای برگزاری نشست فرهنگیان و پاتوق گفتگو استفاده کرد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش در موزه فرهنگ و آموزش معلمان و فرهنگیان را امین‌ترین قشر جامعه دانست و بر ایجاد فضای مناسب و امن برای دورهمی این قشر تاکید کرد.

وی افزود: فضا موزه فرهنگ و آموزش می‌تواند محل مناسبی برای پاتوق گفت و گوی دختران و نشست فرهنگیان باشد که نیاز به تجهیز دارد.

استاندار قزوین گفت: این بنا می‌تواند معرف پیشینه تاریخی قزوین باشد.

نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: ثبت نام برای توزیع کتب درسی برای سال جدید در استان انجام شده است.

سیاهکلی مرادی افزود: غیر از اتباع بیگانه ثبت نام برای کتب درسی دانش آموزان انجام شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در مهرماه امسال در حوزه ابتدایی ۳۰۲ نفر جذب شده اند و هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های آموزش‌های لازم را طی می‌کنند.

سیاهکلی مرادی در ادامه بیان کرد: ۳۲۰ نفر در حوزه مشاوره آموزشی جذب شده اند.

بیش از ۲۰ طرح فرهنگی ورزشی برای اول مهر تحویل آموزش و پروش می‌شود

ابراهیم سعادت فر مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: بیش از ۲۰ طرح فرهنگی - ورزشی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان با زیربنایی ۱۸ هزار متر مربع و ۶۰ کلاس درسی اول مهرماه امسال تحویل سازمان آموزش و پرورش می‌شود.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی و آموزشی انجام شده است.

سعادت فر ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های یاد شده در نظر گرفته شده که معمولا قبل از شهریور تخصیص‌هایی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد طرح‌های نوسازی مدارس در مناطق کم برخوردار و ۶۵ درصد از آنها با کمک خیران انجام می‌شود، اضافه کرد: میزان مشارکت خیران در سال‌های قبل ۳۰ درصد بود، اما طی سه سال اخیر در انجام هر طرح آموزش و پرورش ۷۰ درصد خیران مشاکرت داشتند که در این رابطه رتبه دوم را در سطح کشور کسب کردیم.

سعادت فر به طرح‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: طرح ۱۲ کلاسه فردوس آبیک به عنوان اولین مدرسه سبز استان است که آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت، مدرسه ۶ کلاسه سگزآباد، کانون فرهنگی ضیا آباد، مدرسه شبانه روزی میرداماد و استخر شهید رجایی از جمله طرح‌هایی هستند که برای یک ماه آینده جمع بندی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین عنوان کرد: چالشی برای تحویل این طرح‌ها نداریم و همکاری‌های راضی کننده‌ای با سازمان‌های خدمات رسان داشتیم که به زودی به بهره برداری می‌رسند.

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هم گفت: موضوع پاتوق گفتگو یکی از بهترین فضا‌ها برای جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه بخش خاکستری جامعه خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.