سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت روزانه ۲۳۰۰ تخلف سرعت غیرمجاز در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌های کنترل سرعت در شهر قزوین ثبت و به پلیس راهور معرفی می‌شود.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بالاترین سرعت ثبت شده در شهر قزوین مربوط به هفته پایانی تیر ماه با سرعت ۱۴۲ کیلومتر در مسیر ارتباطی جنوب به شمال بلوار ایت الله باریک بین ثبت شد که ۷۰ کیلومتر بیش از سرعت مجاز بود.

وی عنوان کرد: این در حالی است که تنها در تیر ماه گذشته ۷۳ هزار مورد تخلف با سرعت غیرمجاز در راه‌های ارتباطی درون شهری قزوین ثبت شده که به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ تصویر توسط سامانه‌ها ثبت شده و بیشترین تخلف‌ها نیز مربوط به کمربندی شرق قزوین (بلوار آیت الله باریک بین) بوده است.

عرشیان با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین در طول مدت شبانه روز نسبت به ثبت تخلف خودرو‌های درون شهری توسط دوربین‌های هوشمند اقدام می‌کند، اضافه کرد: سرعت‌های مجاز هر منطقه براساس ترافیک و تصادفات آن منطقه تعیین می‌شود، سرعت خودرو‌ها با استفاده از دوربین کنترل سرعت با دقت بالای ۹۸ درصد در قالب بستر فیبر نوری به صورت ۲۴ ساعته کنترل و مدیریت می‌شود.

وی از شهروندان قزوینی، به ویژه مسافران و گردشگران خواست تا هنگام رانندگی در مسیر‌های ارتباطی و به خصوص کمربندی و بلوار‌ها نهایت دقت را در سرعت خودرو خود به عمل بیاورند چرا که تمامی حرکات وسایل نقلیه موتوری توسط دوربین‌های مدار بسته نصب شده در نقاط مختلف ثبت و ضبط می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: سرعت مجاز در بلوار پیامبر اعظم (ص)، حد فاصل پل ولایت و ابوترابی ۷۰ کیلومتر در ساعت است و اعمال قانون برای خودرو‌هایی که بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت سرعت دارند، تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.