سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام ۹۵ درصد دانش آموزان ابتدایی خراسان جنوبی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ثبت نام ۹۵ درصد دانش آموزان ابتدایی استان در مدارس خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در بازدید از دبستان‌های شاه پری ناصح یک و دو و شهید حسین زاده با اشاره به ثبت نام ۹۵ درصدی دانش آموزان ابتدایی از ثبت نام ۱۰۱ هزار و ۳۶۰ کلاس اولی در دبستان‌های استان خبر داد.

او افزود: پیش بینی می شود حدود ۶ هزار دانش آموز کلاس اولی در دبستان‌های استان ثبت نام شوند.

موسوی نژاد از سنجش۱۶ هزار و ۶۶۸ نوآموز بدو ورود به دبستان خبر داد و عنوان کرد: از مجموع نو آموزان مورد سنجش قرار گرفته، ۲ هزار ۹۲۲ نوآموز بدو ورود به دبستان برای سنجش تکمیلی به پایگاه‌های تخصصی سلامت ارجاع شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه ملی سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستان، از آبان ماه پارسال در ۱۳ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی _تربیتی استان آغاز شد.

او با بیان این که فرایند غربالگری و سنجش بیش از ۹۵ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان به اتمام رسیده است اظهار کرد: از مجموع نوآموزان ارجاع شده ۷۱۹ مورد به مراکز تخصصی بینایی، ۷۰۲ مورد ارجاع شده به مراکز تخصصی شنوایی، هزار و ۴۲۷ مورد ارجاع تخصصی هوش، اوتیسم ۲۱ نفر و ۵۳ مورد نیز ارجاع تخصصی جسمی، حرکتی هستند.

موسوی نژاد از اولیای دانش آموزان خواست تا در خصوص تکمیل فرایند‌های سنجش و ثبت نام دانش آموزان خود به ویژه کلاس اولی‌ها سریعتر اقدام کرده و فرایند ثبت نام را به روز‌های پایانی موکول نکنند تا کار خادمان آن‌ها در مجموعه آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی با اختلال مواجه نشود.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.