سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اهمیت به مهارت‌آموزی در کمپ‌ها و سامانه سرا

فرماندار سنندج، به اهمیت مهارت‌آموزی در کمپ‌ها و سامانه سرا اشاره کرد و گفت: باید نیازمندی‌های ابزار‌های آموزشی احصا شود تا برای تجهیز آنها اقدام شود.

حسن عسکری، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این کمپ با همت بزرگ و حرکت جهادی راه‌اندازی شده است و امروز دیگر شاهد حضور معتادان متهاجر در سطح شهر نیستیم.

فرماندار سنندج با اشاره به نقش شهرداری سنندج در این اقدام، گفت: شهرداری سنندج با در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای کمپ ماده ۱۶ و آماده‌سازی آن، کمک شایانی به این پروژه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸۱ نفر در این کمپ حضور دارند و لازم است نظارت بیشتری صورت گیرد تا کرامت و شان انسانی آنان رعایت شود.

فرماندار سنندج به اهمیت کار‌های فرهنگی و پیشگیری نیز اشاره کرد و گفت: کار‌های فرهنگی و پیشگیری بسیار مهم‌تر از راه‌اندازی کمپ است.

وی از تشکیل کارگروهی در فرمانداری خبر داد که وظیفه نظارت بر برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در خصوص آسیب‌های اجتماعی در مدارس را بر عهده دارد.

عسکری تصریح کرد: برنامه‌های دستگاه‌ها که در مدارس اجرا می‌شوند، باید قبل از اجرا در این کارگروه به تصویب برسند تا نظارت بیشتری برای هدفمند کردن برنامه‌ها و افزایش اثرگذاری آنها صورت گیرد.

فرماندار سنندج به اهمیت مهارت‌آموزی در کمپ‌ها و سامانه سرا اشاره کرد و گفت: باید به مهارت‌آموزی در این مراکز اهمیت داده شود و نیازمندی‌های ابزار‌های آموزشی احصا شود تا برای تجهیز آنها اقدام شود.

عسکری همچنین بر لزوم همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با دستگاه‌های مختلف نظیر صمت، شبکه بهداشت و بهزیستی تاکید کرد و گفت: بازدید از کافه‌های سطح شهر و نظارت در این حوزه باید بیشتر شود. همچنین نظارت بر دکه‌های نزدیک مدارس و جابجایی آنها به منظور جلوگیری از فروش دخانیات نیز ضروری است.

وی در پایان بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این شورا تاکید کرد و گفت: سمن‌ها باید در جلسات شورا دعوت شوند و نقش بیشتری برای آنها تعریف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.