سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ضابطان امر به معروف و نهی از منکر با نظارت عدلیه

قویدل از اجرای تفاهم نامه کشوری فی مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و ستاد امر و معروف و نهی از منکر برای  آموزش ضابطان امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

سید مهدی قویدل گفت: اجرای تفاهم نامه کشوری فی مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و ستاد امر و معروف و نهی از منکر برای  آموزش ضابطان امر به معروف و نهی از منکر با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان داشت: بدین منظور ضرورت دارد برنامه آموزشی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه ضابطین تدوین و برنامه ریزی شود.  

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: اجرای تفاهم نامه کشوری در این زمینه بیشتر از وظایف و برنامه‌های ۲ مجموعه است و اهداف تفاهم نامه باید محقق شود به نوعی که بتوانیم مفاد تقاهم نامه مذکور را اجرا کنیم و بر اساس آن بیشتر بحث آموزشی و توانمند سازی ضابطان را عملیاتی کنیم.  

این مقام قضایی افزود: مهم‌ترین مولفه براساس این تفاهم نامه، آموزش و توانمندسازی ضابطان موضوع خطیر و مهم  امر به معروف و نهی از منکر است.  

وی ادامه داد: به استناد ماده ۲۵ قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر و ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری ضابطان تحت نظارت شورای امر به معروف بایستی آموزش ببینند و در نهایت به صورت عملیاتی تذکر‌های لسانی از سوی این افراد صورت پذیرد.

قویدل افزود: معاونت آموزش قوه قضائیه سرفصل‌های حقوق شهروندی و نقش ضابطان، آشنایی با قانون مجازات اسلامی، وظایف و تکالیف ضابطیان در جرایم مشهود، مسئولیت‌های ضابطان دادگستری، آشنایی با ضابطان و تکالیف و وظایف آن و شناخت بزه را که دارای کد آموزشی هستند، مشخص کرده و ضابطین بایستی دوره‌های نو آموزی و بازآموزی را بگذرانند و ا ز ظرفیت این افراد به نحو احسن به صورت عملیاتی استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.