سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهر مشهدریزه تایباد

شهردار مشهدریزه تایباد از اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در این شهر خبر داد.

ابراهیم عبودی شهردار مشهدریزه تایباد گفت: به دنبال اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، تعداد ۶۰ قلاده سگ که در حاشیه شهر مشهدریزه زیست می‌کردند، جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این اقدام باتوجه به افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر مشهدریزه، مرکز بخش میان‌ولایت تایباد، و نیز ایجاد مزاحمت برای شهروندان انجام شد.

شهردار مشهدریزه تایباد ادامه داد: این تعداد از سگ‌ها مبتلا به بیماری هاری بودند که بهداشت ساکنان و مردم این شهر را نیز تهدید می‌کردند.

عبودی بیان کرد: این سگ‌ها پس از جمع‌آوری به علت ابتلا به بیماری واگیردار مشترک میان انسان و حیوان با رعایت ضوابط بهداشتی و ایمنی معدوم‌سازی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود به جهت مهار جمعیت سگ‌های ولگرد و حفظ سلامت عمومی جامعه، از غذادادن به آنها در معابر و کوچه‌ها خودداری کنند؛ بلکه در جایی به‌دور از فضای شهری این کار را انجام دهند.

شهردار مشهدریزه تایباد خاطرنشان کرد: همچنین مردم از رهاسازی سگ‌های خود در سطح شهر بپرهیزند؛ زیرا در غیر این صورت حیوان به‌عنوان سگ ولگرد و بلاصاحب شناخته می‌شود و شهرداری نسبت به جمع‌آوری آن اقدام خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.