سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروند خبرنگار مرکزی؛

درخواست رانندگان برای اصلاح عنوان کامیونت نیسان به وانت نیسان

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست کرد تا عنوان کامیونت نیسان به وانت نیسان برای خودرو‌های با مدل قبل از سال ۹۰ اصلاح شود.

به گفته شهروند خبرنگار اراکی ما در کارت و سند خودرو‌های نیسان با مدل قبل از سال ۹۰ عنوان «کامیونت نیسان» ثبت شده است و خودرو‌هایی که مدل آنها از سال ۹۰ به بعد هست عنوان «وانت نیسان» در کارت و سند آنها ثبت شده است. این موضوع موجب شده تا برای خودرو‌هایی که با مدل قبل از سال ۹۰ هست مالیات به اندازه کامیونت نیسان برای آنها ابلاغ شود و برای خودرو‌هایی که مدل خودروهایشان بعد از سال ۹۰ هست مالیات کمتری برای آنها ابلاغ شود. به همین جهت رانندگان درخواست کردند تا برای خودرو‌های قبل از سال ۹۰ عنوان کامیونت نیسان اصلاح شود.

شهروند خبرنگار ما در ادامه به شرح ماجرا پرداخته است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - مرکزی

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و احترام؛ بنده در اراک صاحب یک نیسان به مدل ۸۷ می‌باشم که در کارت ماشینم عنوان «کامیونت نیسان» ثبت شده است در صورتی که خودروی بنده نیسان است. همین موضوع باعث شده تا مالیات زیادی برای بنده ابلاغ شود و به اندازه کامیون مالیات دهم نه نیسان. برای بنده ۱۲ میلیون تومان مالیات ابلاغ شده است که باید پرداخت کنم.
در حالی که همکاران دیگرم همین خودرو با همین شاسی و با همین وزن دارند در کارت آنها عنوان «وانت نیسان» ثبت شده است و مالیات به اندازه نیسان برای آنها ابلاغ می‌شود. 
بار‌ها برای این موضوع به اداره کل راهنمایی و رانندگی تهران و استان مرکزی مراجعه کرده ام، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده ام. ظرفیت این خودرو ۳۸۰۰ ذکر شده است در حالی که به هیچ عنوان بیشتر از ۲۵۰۰ تن نمی‌توان بارگیری کرد.
در واقع کسانی که مدل نیسانشان قبل از ۹۰ هست در کارت و سند ماشینشان «کامیونت نیسان» درج شده است و کسانی که مدل خودرویشان بعد از سال ۹۰ هست در کارت و سند ماشینشان «وانت نیسان» ثبت شده است به همین دلیل کسانی که بعد از ۹۰ نیسان خریدند مالیات کمتری نسبت به کسانی که مدل خودروهایشان قبل از ۹۰ هست پرداخت می‌کنند. کسایی که ماشین اون‌ها تعویض پلاک شده سال ۹۰ به بعد همه نیسان وانت هست.
عاجزانه خواهش میکنم پیگیری کنید تا اصلاح شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.