سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کاربران مجازی به انصراف بایدن از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

گرچه کناره‌گیری بایدن دور از انتظار نبود، اما همین شوک نیم‌بند هم شاید بتواند کارزار دموکرات‌ها را احیا کند. ناتوانی‌های ‎بایدن، رسوایی پسرش و حضور ناموفق در مناظره اول، از او یک بازنده ساخته بود.

انصراف بایدن از ادامه رقابت‌های انتخاباتی امریکا با واکنش‌های بسیاری در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران در نوشته‌های خود به تحلیل ادامه رقابت‌های امریکا پرداختند و از احتمالات آینده گفتند. برخی کاربران هم از دلایل انصراف بایدن و عبرت‌های آن نوشتند. کاربران کنار رفتن بایدن و جانشینی کامیلا هریس را در مجموع به نفع جمهوری‌خواهان دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 مهدی قاسم‌زاده:

بایدن وقتی دید شانسی برای پیروزی مقابل ترامپ ندارد، ترجیح داد به توصیه بزرگان حزبش گوش کند و با درنظر گرفتن منافع جمعی، از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند؛ قطعاً باز هم تضمینی برای پیروزی دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان وجود ندارد، اما لااقل با این‌کار شانس‌شان بیشتر خواهد شد!

 صفحه توییتری «خبرآنلاین»:

گرچه این کناره‌گیری دور از انتظار نبود، اما همین شوک نیم‌بند هم شاید بتواند کارزار دموکرات‌ها را احیا کند. ناتوانی‌های ‎بایدن، رسوایی پسرش و حضور ناموفق در مناظره اول، از او یک بازنده ساخته بود. 

 فواد شمس:

انصراف بایدن و حمایتش از هریس را در چارچوب خراب کردن بازی اوباما- کلینتون- نانسی پلوسی باید تحلیل کرد. بایدن را مجبور کردن انصراف بده اونم ضربه را بهشون زد، هریس را مطرح کرد. حالا یا با هریس باید بجنگن که بکشه کنار که کلی وقت و انرژی هدر می‌رود یا با هریس بروند برای شکست سنگین. 

 کاربری با نام «محرداد»:

‏با انصراف بایدن باید دید کدوم یکی از این خانم‌ها توان رقابت با ترامپ رو داره. بایدن یک رقیب از پیش‌باخته بود، دموکرات‌ها تصمیم هوشمندانه‌ای گرفتند. کلینتون در سال ۲۰۱۶ با وجود کسب ۳ میلیون رأی مردمی بیشتر به ترامپ باخت!

 محمدحسین مصباح:

بایدن اگر می‌ماند ۴۰درصد رأی می‌آورد! نزدیک ۷۰ میلیون! وی رکورد بالاترین رأی در تاریخ امریکا را دارد! اما عقلا می‌دانند رأیش بالاتر نمیره! در دو قطبی با ترامپ به دلایل شخصیتی طرفین، بازنده است! حتی بین بایدن و هریس امروز، بایدن رأی بالاتری دارد! اما عقلا می‌دانند ریاست جمهوری یعنی نتیجه!

 نیما موسوی:

شانس هریس برای پیروزی بر ترامپ بیش از بایدن است؛ برخلاف مناظره نخست که بایدن نتوانست دست بالای حزب دموکرات در مسئله سقط جنین را به رخ بکشد؛ این ترامپ بود که با ایده‌های خود در حوزه سیاست خارجی و مهاجران دارنده برگ برنده مناظره بود. نقطه قوت هریس در رقابت، مسئله سقط جنین است. 

 رحمان قهرمان‌پور:

ترامپ به اندازه کافی برای رأی دهنده مردد ترسناک است، اما کاملاً هریس برای برنده شدن باید ثابت کند بهتر از ترامپ می‌تواند کشور را اداره کند و این کار چندان آسان نیست. او سالم‌تر از بایدن است، اما کاریزمای او را ندارد مگر اینکه در کمپین شاهد هریس متفاوتی باشیم. 

 امیرعلی ابوالفتح:

بعد بهره‌برداری تبلیغاتی از دادگاه‌ها و بعد از جان به در بردن از ترور ناموفق، اکنون با کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ یک قدم دیگر به کسب مجدد مقام ریاست جمهوری امریکا نزدیک‌تر شد مگر اینکه معجزه‌ای برای دموکرات‌ها رخ دهد. 

 مصطفی غفاری:

اوباما به تازگی گفته در روز‌های آینده با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو خواهند شد. راست گفته؛ از یک‌سو وضعیت مبهم انتخابات و احتمال بالا آمدن ‎ترامپ که امریکا را تندتر به قهقرا خواهد برد و از سوی دیگر جنگ ‎روسیه و اوکراین و احتمال ورود اروپا. امروز امریکا بیشتر از همیشه مستأصل است. 

 علی چاهخوزاده:

کناره‌گیری بایدن در شرایطی است که در رقابت‌های درون انتخاباتی حزب دموکرات بیشترین رأی رو داشت، اما اینو فهمید که حریف رقیب جمهوری‌خواهش نمیشه... کاش برخی می‌دانستند!

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.