سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهداری کردستان در تدارک میزبانی از زائران اربعین حسینی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به تشریح آخرین اقدامات راهداری استان برای تردد آسان و افزایش ایمنی راه‌ها در ایام اربعین حسینی پرداخت.

فرزاد حسنی اظهار کرد: استان کردستان علاوه بر اینکه به واسطه مرز باشماق، استان هدف تردد زائران اربعین انتخاب شده، در مسیر تردد برخی از مرز‌های دیگر کشور نیز قرار دارد و در همین راستا برای تردد آسان زائران اربعین، فعالیت‌های متعددی در حوزه راه‌های استان در حال انجام است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بابت روکش راه‌های اصلی و کیفیت آسفالت امسال ۱۶ پروژه در مسیر‌های منتهی به مرز باشماق و مسیر‌های تردد زائران تعریف شده که با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ۱۴۷ کیلومتر از مسیر‌های مذکور را تحت پوشش قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: از سوی سازمان راهداری، تعهد استان کردستان برای پروژه‌های اربعین ۴۰ کیلومتر لکه گیری و ۳۰ کیلومتر روکش هدف گذاری شده که در حال انجام است.

حسنی به اقدامات در حال انجام این اداره کل در خصوص ایمنی راه‌ها از قبیل نصب تابلو علایم و خط کشی اشاره کرد و یادآور شد: اعتبار سال گذشته استان در این بخش ۲۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص تجهیز سالن مسافری مرز نیز گفت: تاسیسات برقی و مکانیکی داخل سالن مسافری و آماده سازی پارکینگ و سایه بان نیز در حال انجام است. 

حسنی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پایانه مرزی باشماق نیز گفت: پروژه ساماندهی مرز باشماق توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و جدیدا قراردادی برای دسترسی جدا در مسیر تردد تجاری و مسافری این مرز در قالب یک پروژه ۲۴ ماهه منعقد شده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه یک نقطه حادثه خیر در ورودی مرز باشماق اصلاح شده، ادامه داد: اقدامات آن مشترک با امور دفتر فنی استانداری به اتمام رسیده و تا قبل از اربعین بهره برداری خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.