سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران درباره خطر تسلیحات هسته‌ای اسرائیل برای صلح و امنیت جهانی هشدار داد

نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داد که تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی خطری برای صلح و امنیت جهان بشمار می‌رود.

علی بحرینی در جریان دومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، نسبت به عدم پیشرفت در اهداف این معاهده انتقاد و اظهار داشت: با توجه به سیاست و برنامه‌های تسلیحاتی و تداوم وجود زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای برخی کشور‌های هسته‌ای به ویژه آمریکا، نه تنها به اهداف اصلی معاهده نزدیک نشده ایم بلکه دورنمای نیل به این اهداف حتی دورتر از سال ۱۹۷۰ به نظر می‌رسند.

رییس هیات ایران در این نشست، مشکل اصلی عدم پیشرفت در اهداف معاهده به ویژه خلع سلاح هسته‌ای را یکجانبه‌گرایی به‌خصوص اقدامات و برنامه‌های یکجانبه آمریکا عنوان کرد که مهمترین خطر را برای آینده «ان‌پی‌تی» و هدف غایی دنیای عاری از سلاح‌های هسته ای ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این سیاست‌ها و برنامه‌های هسته‌ای کشور‌های دارنده سلاح هسته‌ای تداوم دارند و کشور‌های بیشتری به‌ویژه ذیل چتر هسته‌ای ناتو هرچه بیشتر به سلاح‌های هسته‌ای متکی می‌شوند، هیچ پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای در جهان حاصل نخواهد شد و انتظار می‌رود شاهد اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در تمام ابعاد آن باشیم.

بحرینی همچنین ضمن تاکید بر تعهد پایدار ایران به پیشبرد اهداف معاهده و ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود، وجود برنامه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی را مهمترین عامل جلوگیری از شکل‌گیری خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای توصیف و تصریح کرد: تسلیحات هسته‌ای این رژیم خطری برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

وی این مساله را ناشی از اعمال استاندارد‌های دوگانه برخی کشور‌های هسته‌ای به‌ویژه آمریکا و همپیمانان غربی‌اش در حمایت از برنامه تسلیحات هسته‌ای این رژیم دانست.

دومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جهت بررسی وضعیت خلع سلاح هسته ای، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به عنوان سه ستون اصلی این معاهده در ژنو برگزار شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.