سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سرویس مخفی آمریکا در پی سوءقصد به جان ترامپ استعفا داد

«کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی آمریکا به دلیل شکست در جلوگیری از سوءقصد به جان ترامپ نامزد انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ استعفا داد.

رسانه های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند  که کیمبرلی چیتل، رییس سرویس مخفی آمریکا استعفای خود را در بحبوحه نقص های امنیتی مربوط به سوء قصد اخیر به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ارائه کرده است.

 این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران و یک ناظر داخلی دولت جو بایدن تحقیقاتی را در مورد نحوه عملکرد آژانس در مورد تامین امنیت ترامپ و چگونگی تیراندازی یک مرد مسلح به سمت نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در پنسیلوانیا انجام می‌دهند.

 درخواست‌های دو حزبی در کنگره برای استعفای رییس سرویس مخفی و فشار قانونگذاران جمهوری‌خواه برای استیضاح او در چند روز اخیر افزایش یافته بود.  قانونگذاران به ویژه پس از حضور کمبرلی برای شهادت علنی در مقابل کمیته نظارت مجلس در روز دوشنبه، جایی که وی تمایلی به پاسخگویی به بسیاری از سوالات کمیته نداشت، خشمگین شدند.

 در ساعات اولیه پس از  تیراندازی، چیتل تاکید کرده بود که کناره گیری نخواهد کرد.  چیتل در سال ۲۰۲۲ توسط  جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا به ریاست سرویس مخفی منصوب شد.

 چیتل هفته گذشته در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که این آژانس "تنها مسئول" طراحی و اجرای امنیت در محل سخنرانی ترامپ در پنسیلوانیا بوده است.

رئیس سرویس مخفی ایالات متحده روز دوشنبه در پی سوء قصد به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی، اذغان کرد که او و این سرویس امنیتی در انجام عملیات خود شکست خوردند.

خانم  چیتل که با درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای برکناری مواجه است، در شهادت خود برابر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره گفت: ما شکست خوردیم. به عنوان رئیس سرویس مخفی ایالات متحده، مسوولیت کامل هرگونه سهل‌انگاری امنیتی را بر عهده می‌گیرم.

رئیس سرویس مخفی آمریکا افزود: تلاش برای ترور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در ۱۳ جولای (۲۳ تیر) قابل‌توجه‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در چند دهه اخیر است.

چیتل درباره ادعاهای جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه سرویس مخفی آمریکا از ارائه منابعی برای محافظت از ترامپ دریغ کرده است، توضیح داد که امنیت رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده قبل از این حادثه تیراندازی افزایش یافته بود.

وی تصریح کرد: سطح امنیت فراهم شده برای رئیس‌جمهور سابق از مدت‌ها قبل از مبارزات انتخاباتی افزایش یافته است و با پیشروی تهدیدها به طور پیوسته در حال افزایش است. ماموریت ما سیاسی نیست، بلکه به معنای واقعی کلمه مساله مرگ و زندگی است.

تیراندازی عصر شنبه (۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳) به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه های آمریکایی تبدیل و موجب واکنش مقامات این کشور شد. ترامپ از این سوء قصد جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

به دنبال تیراندازی به  ترامپ در یکی از گردهمایی‌های تبلیغاتی خود در شهر «باتلر» ایالت پنسیلوانیا، سرویس مخفی آمریکا با سوالات زیادی در رابطه با نحوه دسترسی فرد مسلح به پشت بام ساختمانی که به وضوح به محل استقرار ترامپ دید داشت، مواجه شده است. در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز اعلام کرد که هیچ‌کس به ستاد انتخاباتی وی درباره وجود مشکل امنیتی در آستانه گردهمایی در ایالت پنسیلوانیا هشدار نداده بود. ترامپ در یکی از اظهاراتش پس از جان بدر بردن از حادثه تیراندازی که به گوش او آسیب رساند، گفته بود: الان باید مرده بودم و پزشک بیمارستان جان بدر بردن من را معجزه خواند!

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز گزارش داد که مقامات ارشد سرویس مخفی ایالات متحده بارها درخواست‌های تیم امنیتی ترامپ برای نیروی انسانی و تجهیزات بیشتر در رویدادهای قبل از سوء قصد ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) را رد کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.