سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کرملین در خصوص انتقال اموال بلوکه شده روسیه به اوکراین

کرملین طرح اتحادیه اروپا برای انتقال سود حاصل از اموال بلوکه شده روسیه به اوکراین را سرقت خواند و گفت که در این خصوص اقدام قانونی خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از سود حاصل از بلوکه کردن اموال روسیه و ارائه آن به اوکراین را مصداق بارز «سرقت» خواند و اعلام کرد که علیه هرکسی که در این تصمیم دخیل است، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «چنین اقدامات سارقانه‌ای نمی‌تواند بدون عمل متقابل باقی بماند. این پول نه تنها به سرقت رفته بلکه صرف خرید سلاح نیز خواهد شد. ما قطعا پیگرد قانونی برای افرادی که در تصمیم‌گیری و اجرای این اقدام نقش دارند را بررسی خواهیم کرد، زیرا چنین کاری نقض حقوق مالکیت و نقض مستقیم حقوق بین‌الملل است». 

پس از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا معاملات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع کرده و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسکو در غرب را مسدود کردند. اتحادیه اروپا از مدتی پیش اعلام کرده که قصد دارد سود حاصل از بلوکه کردن این اموال را به اوکراین بدهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعتی پیش اعلام کرد که اولین قسط از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، که مجموعاً حدود ۱.۴ میلیارد یورو است، در هفته اول ماه اوت برای تامین مالی خرید تسلیحات به کی‌یف ارسال خواهد شد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.