سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل انتقال خون:

تولید پلاسما تا پایان سال به ۳۵۰ هزار لیتر می‌رسد

مدیرعامل انتقال خون گفت: طی سالیان گذشته میانگین تولید پلاسما در کشور حدود ۱۸۰ هزار لیتر بود، این میزان در سال گذشته به ۲۶۲ هزار لیتر رسید و امسال تا پایان سال به ۳۵۰ هزار لیتر خواهد رسید.

مصطفی جمالی ظهر امروز در آئین افتتاح بزرگترین مرکز خون‌گیری در این شهرستان اظهار کرد: امروز بزگترین مرکز جامع خن‌گیری غرب کشور با ظرفیت ۲۰ تخت و با استاندارد‌های لازم در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: بانوان لرستانی از نظر اهدای خون رتبه نخست را در کشور دارند، همچنین میزان اهدای خون در استان طی ۲ سال اخیر افزایش ۲ برابری داشته که بی‌نظیر است.

مدیرعامل انتقال خون با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تقریبا تمام شهر‌های لرستان صاحب مرکز انتقال خون شده‌اند، افزود: این در حالی است که در هیچ یک از استان‌های کشور این مهم صورت نگرفته است.

جمالی با اشاره به اهدای مستمر ۵۰ درصد از کل اهداکنندگان خون، افزود: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اهدای خون داشتیم و امسال خوشبختانه در ۴ ماهه نخست بالای ۱۵ درصد افزایش اهدای خون داشتیم.

وی ادامه داد: افزایش اهداکنندگان خون نیازمند فرهنگ‌سازی است و طی ۲ سال اخیر بالغ بر ۲۵ درصد افزایش را از این نظر داشته‌ایم.

مدیرعامل انتقال خون با بیان اینکه ایران در منطقه از نظر خون و فرآورده‌های آن سرآمد است، گفت: طی سالیان گذشته میانگین تولید پلاسما در کشور حدود ۱۸۰ هزار لیتر بود، حال اینکه این میزان در سال گذشته به ۲۶۲ هزار لیتر رسید و امسال تا پایان سال به ۳۵۰ هزار لیتر خواهد رسید.

جمالی با بیان اینکه پلاسما بسیار ارزشمند و در پالایشگاه به فرآورده‌های مهم دارویی همچون آلبومین تبدیل می‌شود، افزود: متاسفانه خروج این ماده ارزشمند از کشور به نوعی خام‌فروشی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک پالایشگاه با ظرفیت پائین در این زمینه در حال فعالیت است، یک پالایشگاه دیگر نیز با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار لیتر در حال احداث است و امید می‌رود این ظرفیت بیش از پیش توسعه یابد.

برچسب ها: پلاسما ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.