مدیرکل انتقال خون استان گفت:از آغاز امسال ۳۰ اهدا کننده پلاسما در مراکز انتقال خون خراسان جنوبی پذیرش شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عاملی مدیرکل انتقال خون استان گفت:از آغاز امسال ۳۰ اهدا کننده پلاسما در مراکز انتقال خون خراسان جنوبی پذیرش شدند.

وی افزود:این افراد پس از انجام آزمایشات تخصصی در صورت مشابه بودن شرایط بیمار با شخص اهدا کننده به لحاظ ژنتیکی و سلولی، در زمان نیاز بیمار به پیوند استخوان، به بیمار پلاسما اهدا می کنند.

عاملی گفت:از ابتدای امسال 8 هزار و 443 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه که از این تعداد 49 نفر پلاکت خون و 6 هزار و 696 نفر خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه سال گذشته در همین مدت 8 هزار و 626 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند،افزود:از این تعداد 38 نفر پلاکت خون اهدا کردند و 7 هزار و 276 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهار کرد:اهدای خون در خراسان جنوبی امسال در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش دارد.

عاملی با بیان اینکه تمام نیاز خونی خراسان جنوبی با خونهای اهدا شده تأمین می شود،یادآور شد:خون مازاد بر نیاز استان به سیستان و بلوچستان ارسال می شود تا در اختیار بیماران نیازمند قرار بگیرد.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه در خراسان جنوبی 4 مرکز اهدای خون فعال است،افزود:مراکز بیرجند و طبس تمام روزهای هفته به جز ایام تعطیل، صبحها دایر است و در بیرجند عصر یکشنبه نیز از ساعت 17 تا 20 خونگیری انجام می شود.

همچنین مرکز اهدای خون فردوس دو روز هفته و مرکز قاین به صورت هفته درمیان فعال است.

انتهای پیام/غ

کاهش 8 درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

برچسب ها: اهدای خون ، پلاسما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.