سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قم

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم از برگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی با حضور جمعی از امدادگران و نجات گران قمی خبر داد.

جواد تمسکی با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی و اعزام امدادگران و نجات گران هلال احمر به مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین، در کشور عراق و استقرار در موکب‌های برپا شده در داخل کشور گفت: دوره آموزش تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی با حضور جمعی از امدادگران و نجات گران استان در محل این معاونت برگزار شد. 

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم افزود: در این دوره سرفصل‌های مهم امدادی همچون خونریزی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، احیای قلبی، ریوی، بیماری‌های عفونی و واگیردار، مدیریت ازدحام مردم، گرمازدگی و گرفتگی عضلانی با حضور ۴ استاد بازآموزی شد. 

تمسکی گفت: امدادگران و نجات گران در این دوره همچنین با دارو‌های اورژانسی، خطرات مین، مواد منفجره و حملات تروریستی، کار با بیسیم، جغرافیای عراق و مسیر‌های پیاده‌روی اربعین به صورت جامع آشنا شدند.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر قم افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی مراکز متولی پوشش امدادی مراسم اربعین، تا زمان اعزام امدادگران، دوره‌های مشابه برای آنان برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.