سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو هرگز به خاطر اسرا در برابر حماس تسلیم نمی‌شود

نخست‌وزیر اسرائیل سعی می‌کند اولویت ندادن به آزادی اسرا را با هدف نابودی حماس توجیه کند.

در بیانیه‌ای که امروز از سوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، آمده است که نتانیاهو به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه گفته است که «به هیچ وجه آماده تسلیم شدن در برابر حماس نیست».

در این بیانیه آمده است که این اظهارات شب گذشته در ایالات متحده در جریان دیدار وی با خانواده‌هایی که او را در واشنگتن دی سی همراهی می‌کنند بیان شد.

به عقیده نتانیاهو اقدام لازم برای بازگشت امن اسرا، اسرائیل مجبور به تسلیم دربرابر حماس می‌کند.

وی گفت: «تصمیماتی که ما می‌گیریم، تصمیماتی سرنوشت ساز برای آینده اسرائیل و بنگاه صهیونیستی است. متأسفانه [آزادی اسرا]به یکباره انجام نخواهد شد. مراحلی وجود خواهد داشت. با این حال، من معتقدم که می‌توانیم معامله را پیش ببریم و اهرمی را داشته باشیم تا اسرا را آزاد کنیم».

او توضیح بیشتری در مورد این نداد که چگونه زمانی که حماس همچنان بر آتش بس کامل برای آزادی هر اسیر اصرار داشت، اسرائیل اقدامی انجام نداد.

نتانیاهو پیشتر در جلسه کابینه اعلام کرد: «دلیلی وجود ندارد که انقدر نگران باشید. درست است که اسرای ما در بند حماس در حال رنج کشیدن هستند، اما آنها در حال جان سپردن نیستند!».

در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در حمله به مواضع دشمن صهیونیستی علاوه بر وارد کردن ضربات دردناک، بیش از ۲۵۰ صهیونیست را اسیر کردند. گرچه در ماه‌های نخست جنگ با میانجیگری قطر و مصر بخشی از این اسرا مبادله شدند، اما اکنون بیش از یکصد اسیر صهیونیست برای ۹ ماه است که در بند حماس بوده و بسیاری از آنها طی این مدت در حملات تل آویو جان خود را از دست داده اند. اکنون شکاف عمیقی پیرامون موضوع اسرا در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی آمار دقیقی از شمار اسرای صهیونیست باقی مانده در بند حماس ندارد. با این حال، برآورد می‌شود اکنون دستکم ۱۲۰ اسیر در بند حماس هستند که از این میان، دستکم ۴۲ تن جان خود را بر اثر حملات اسرائیل از دست داده اند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.