سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۳۸۰ زندانی از ندامتگاه قزلحصار

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار از آزادی ۳۸۰ زندانی از ابتدای ماه محرم تا کنون خبرداد.

 عزیزی مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار  با اشاره به آزادی ۳۸۰ زندانی از ندامتگاه قزلحصار گفت: ۶۹ نفر این زندانیان با استفاده از طرح مرخصی منجر به آزادی به کانون خانواده بازگشته اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای ماه محرم تاکنون مسئولان قضایی و قضات با حضور در اندرزگاه ها و ملاقات با زندانیان دستورات لازم برای حل مشکلات آنان در برخورداری از ارفاق قانونی را صادر نموده اند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصارگفت: قضات و کارشناسان واحد اجرای احکام زندان با بررسی پرونده های زندانیان واجد شرایط، به منظور آزادی آنان از راهکارهای قانونی تخفیف مجازات، عفو ، آزادی پایان حبس، مشروط، قرار وثیقه، کفالت، گذشت شاکی و... زمینه بازگشت آنان به کانون خانواده را فراهم کردند.

عزیزی همچنین از اعطای ۵۵۴ مورد مرخصی از ابتدای ماه محرم تاکنون در این مجتمع ندامتگاهی خبرداد و گفت: با تلاش قضات مراجع قضائی و کارشناسان اجرای احکام مجتمع ندامتگاهی قزلحصار محکومین واجد شرایط با هماهنگی مرجع قضایی ذیربط به مرخصی ماه محرم اعزام شدند.

وی بیان کرد: به منظور کاهش آسیب های ناشی از زندان و همچنین برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و خانواده آنان به مناسبت ماه محرم و شرکت در مراسم عزاداری به ۵۵۴ نفر از زندانیان واجد شرایط بین ۷ تا ۱۵ روز مرخصی اعطاء شد.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار گفت: بهره مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی مانند مرخصی های مناسبتی علاوه برکاهش جمعیت کیفری سبب تسهیل روند اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی می شود.

عزیزی گفت: اعطاء مرخصی نقش بارزی در نهادینه شدن رفتارهای مثبت به منظور جامعه پذیری زندانیان پس از تحمل کیفر دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.