سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

مهارت آموزی باید گسترش یابد

استاندار خراسان رضوی گفت: تعامل مراکز فنی و حرفه ای با صنوف مختلف برای مهارت آموزی باید دنبال شود و گسترش یابد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: میزان نرخ مشارکت در استان ۴۳ درصد است که نشان از آمادگی افراد جویای کار و جمعیت فعال در این زمینه دارد.

او با بیان اینکه «دعوت و هدایت» افراد جویای کار همواره یکی از مشکلات است افزود: به طور مثال فرد جویای کار، آماده کار کردن است، اما نمی‌داند در چه حوزه‌ای توان فعالیت دارد و از این رو برنامه‌های مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای، باید این افراد را قبل از مهارت آموزی، دعوت و هدایت کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این مهم است که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس نرخ مشارکت، برنامه‌ریزی شود، همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشد.

نظری با اشاره بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی مهارت آموزی باید این موضوع را دنبال کند، در این راستا باید مهارت‌ها بر اساس میدان‌های واقعی مثل بستر کارخانه، کارگاه و واقعیت‌های آن حرفه شغلی آموزش داده شود.

او همچنین از کارگاه آشپزی، دپارتمان فناوری‌های نوین، کارگاه اتوماسیون صنعتی «PLC»، کارگاه هوشمندسازی ساختمان و کارگاه آموزش متخصص تأسیسات ساختمان واقع در مرکز آموزش خدمات هتل‌داری و گردشگری شهید آوینی مشهد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.