سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴۹ درصدی ساخت سالن‌های سینما در دولت سیزدهم

رییس سازمان امور سینمایی کشور گفت:ساخت سالن‌های سینما در دولت سیزدهم افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

 رییس سازمان امور سینمایی کشور در آیین افتتاحیه سینمای مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان گفت: تعداد سالن‌های سینمای کشور امروز از ۵۷۳ به ۸۶۱ سالن رسیده که رشد ۴۹ درصدی داشته  و اگر طبق برنامه پیش برویم، تا پایان دولت سیزدهم ۹۰۰ سالن و تا پایان سال ۱۴۰۴، هزار سالن سینما افتتاح خواهد شد.

محمد خزاعی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم، ۵۷۳ سالن سینما در کشور ساخته شده بود و در این دوره با همت دولت سیزدهم و حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی جامعی برای توسعه زیرساخت‌ها و احداث سینما‌ها انجام شد.

او گفت: بیش از ۲۰۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سالن سینما بودند که تلاش شد با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۸۰ سفر استانی، مشکلات مربوط به افتتاح و توسعه سالن‌های سینما مرتفع شود.

خزایی با بیان اینکه بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال از اقتصاد سینمای ایران مربوط به اصفهان است، گفت: ۳۳ سالن سینما در دولت سیزدهم در اصفهان افتتاح شد و هم‌اکنون تعداد سالن‌های سینمای این استان به ۶۱ سالن رسیده است که این میزان نشان‌دهنده رشد ۶۲ درصدی سینما‌ها در این خطه است.

رییس سازمان امور سینمایی اضافه کرد: استان اصفهان رتبه سوم را در استقبال مردم از حوزه سینما دارد و اولین تهیه‌کننده شهرستانی از استان اصفهان مجوز دریافت کرد.

سالن سینمایی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور افتتاح شد.

محمد خزاعی با هدف حضور در شورای سیاست‌گذاری فیلم اصفهان، ملاقات با هنرمندان و بازدید از یک طرح سینمایی به اصفهان سفر کرده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.