اميرمحمد زند مي گويد:برخي از مديران سينمايي كشور با داشتن نگاه‌هاي شخصي باعث دوري از واقعيات دفاع مقدس شده‌اند.

اميرمحمد زند،بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت:براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلويزيون در مقايسه با سينما با توجه به طيف وسيع مخاطبان خود مي‌تواند به صورت موفق‌تر عمل كند و تلويزيون به همين دليل در عوام تاثير بيشتري داشته در حالي كه سينما در خواص تاثير دارد.
زند در خصوص سير تحول شخصيت‌هاي سينمايي دفاع مقدس،به خصوص شخصيت زن خاطر نشان كرد:زنان در جنگ تحميلي نقش برجسته‌و ارزنده اي داشته‌اند و با توجه به كارهاي خدماتي و درماني كه در پشت جبهه‌ها انجام مي‌دادند،مي‌توان قسمتي از فيلم‌ها را به اين امور اختصاص داد؛درحالي كه در برخي از فيلم‌ها كمتر به اين موضوعات پرداخته مي‌شود و نقش آنان در هاله‌اي از ابهام باقي مي‌ماند.
زند درخصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس بيان كرد:به كار بردن كلمه‌ي ضعف درباره‌ي اين ژانر درست نيست؛زيرا ما در سال هاي اخير شاهد كارهاي خوب و زيبا بوده‌ايم،‌اما به طور كلي در هر اثر نمايشي يكي از مهمترين پارامتر‌ها براي جذب مخاطب و باور پذيري بيشتر رعايت صداقت در كار است .
وي تصريح كرد:درصورت ساخته شدن آثار براساس واقعيات مخاطب جوان بيشتري به اين توليدات جذب خواهد شد؛زيرا جوانان ما به دنبال قهرمان سازي و قهرمان دوستي به مانند كشورهاي غربي نيستند و اگر نگاه واقع‌گرايانه به اين فيلم‌ها داشته باشيم،با مخاطب ارتباط بيشتري برقرار خواهيم كرد.
اين هنرمند سينما و تلويزيون درخصوص نگاه مديران به آثار دفاع مقدس خاطرنشان كرد:رعايت تعادل در هر اثري بوده و هر كار نمايشي اعم از سينما،تئاتر،كمدي، تراژدي و ... هر چه بر اساس واقعيات به لحاظ داستان، كارگردان و بازيگر به كار پردازيم و در جذب مخاطب موفق خواهيم بود.
وي افزود:اما متاسفانه گاه شاهد اين موضوع هستيم كه برخي از مديران به دليل حساسيت‌هاي ويژه‌ي خود برروي بعضي از شخصيت‌هاي داستاني دفاع مقدس از واقعيات دور شده و بيشتر به رويا پردازي و بزرگنمايي‌هاي بي‌مورد مي‌پردازند.
اين هنرمند تصريح كرد:در جنگ تحميلي همه‌ اقشار جامعه حضور داشتند؛اما بايد سعي بر آن داشت كه بدون گذاشتن فيلتر‌ها به صورت واقعي‌تر به كار پرداخت و به اين ترتيب اثري ملموس براي مخاطب ارائه داد.
زند در ادامه خاطرنشان كرد:در برخي از فيلم‌ها شكست‌هايي كه در بعضي از نبرهاي حاصل شده ديده نمي شود و فقط با برجسته نمايي‌هاي كاذب به نمايش پيروزي‌ها پرداخته مي‌شود،اما اگر دشمن را همان طور كه قدرتمند بوده به تصوير بكشيم،رشادت‌ها و دلاوري‌هاي رزمندگان شاخص‌تر مي‌شود و به اين ترتيب تاثير بيشتري خواهد داشت.
وي افزود:در سطح جهان دراين ژانر خود جنگ به تصوير كشيده مي‌شود و در پي برجسته نمايي‌هاي بي‌مورد نيستند ،در حالي كه در سينماي دفاع مقدس كارگردانان ما تا حدودي از واقعيات دور شده‌اند؛اما در صورت رعايت صداقت مي‌توان به معيارها و باورهاي مردم نزديك شد و در سطح جهان حرفي براي گفتن داشت./ه
برچسب ها: مدیران ، سینما ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار