سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال دیدار اردوغان و اسد در مسکو تکذیب شد

منابع سوری خبر منتشر شده توسط روزنامه ترکیه‌ای مبنی بر دیدار «اردوغان» و «اسد» روسای جمهور ترکیه و سوریه در مسکو در ماه آینده میلادی را تکذیب کردند.

به نقل از رسانه‌های عربی، خبر دیدار «رجب طیب اردوغان» و «بشار اسد» روسای جمهور ترکیه و سوریه پس از آن تکذیب شد که روزنامه «دیلی صباح» ترکیه ادعا کرد که روسای جمهور دو کشور در ماه آگوست در روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

شبکه العربیه عربستان نیز یکشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد که روسیه و عراق نقش میانجی در روند «عادی سازی» روابط ترکیه و سوریه را داشته و به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند؛ اما شرط دمشق درباره خروج کامل نیرو‌های ترکیه از مناطق شمالی سوریه مانع آغاز مذاکرات شده است.

این رسانه عربستانی تاکید کرد که با این حال، تلاش‌های ترکیه برای عادی سازی روابط با سوریه، در پی قطع همکاری در سال ۲۰۱۲ به شدت ادامه دارد.

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه روز یکشنبه در اظهاراتی که توسط یک روزنامه سوری نزدیک به دولت منتشر شد، وجود کانال‌های ارتباطی مستقیم بین دمشق و آنکارا را رد کرد.

هرچند تلاش‌های آنکارا، تاکنون تنها به گفت‌وگوی هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و فیصل المقداد همتای سوری محدود بوده است.

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه هفته گذشته مجدداً بر درخواست کشورش از ترکیه برای خروج نیروهایش از مناطق سوریه و توقف حمایت از گروه‌های مسلح تاکید کرد.

خروج کامل نیرو‌های ترکیه از شمال و شرق سوریه به عنوان یک شرط اساسی برای آغاز مذاکرات، باعث کندی این روند شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.