سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از کناره‌گیری بایدن؛

رای‌دهندگان دموکرات مضطرب و سردرگم هستند

رای دهندگان دموکرات پس از کناره گیری بایدن و معرفی هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها دچار اختلاف و اضطراب شده‌اند.

برخی خروج جو بایدن را بدیهی می‌دانستند، اما از نیویورک تا میشیگان، بسیاری از رای‌دهندگان دموکرات گفتند که در حالت اضطراب درباره مراحل بعدی مبارزات انتخاباتی قرار دارند و احساس می‌کنند که در حال پریدن به سوی ناشناخته‌ها هستند.

براساس گزارش القدس العربی، کناره گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری در ظهر یکشنبه به وقت محلی اعلام شد.این اتفاق پس از حدس و گمان‌هایی که به دلیل کاهش توانایی‌های ذهنی و وضعیت جسمانی او به مدت سه هفته به طول انجامید، رخ داد.

جو بایدن ۸۱ ساله، چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انصراف داد و تصمیم گرفت که در انتخاباتی که قرار بود در نوامبر (آبان ماه) آینده برگزار شود، شرکت نکند.

 بارب کیتس، معلم بازنشسته دموکرات در جریان بازدید از موزه ریاست جمهوری جرالد فورد، که شامل ماکتی از دفتر بیضی در گرند راپیدز، میشیگان است، گفت: من شگفت زده و خوشحالم، زیرا این تصمیم گرفته شد و اکنون حزب دمکرات می‌تواند نفسی تازه کند و راه حلی بیابد.

با این وجود ست ۶۱ ساله که همسر این شهروند آمریکایی است، تاکید کرد احساسات متفاوتی بین غم و اندوه و آرامش دارد و از اینکه بایدن که قول داده بود پلی برای نسل جدیدی از رهبران باشد، اما مشعل را به نسل جدید نسپرد، ابراز تاسف کرد.

گذشته از این، طیبه زهره، وکیلی دموکرات در هارلم نیویورک، می‌گوید که عملکرد بایدن در جریان مناظره تلویزیونی علیه ترامپ فاجعه آمیز بود. او توضیح داد: فکر می‌کنم آنچه در آن روز اتفاق افتاد، افکار عمومی را از این ایده که او در رقابت‌ها به عنوان رقیب دونالد ترامپ شرکت کند، بسیار عصبی کرد.

پس از اعلام تاریخی کناره گیری، بایدن بلافاصله از کامالا هریس، معاون خود حمایت کرد تا به جای او نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورد. اما آیا کل حزب و شهروندان دموکرات پشت سر سناتور و دادستان کل سابق ایالت کالیفرنیا صف خواهند کشید؟

مری بیگز، معلم ۵۸ ساله نیویورکی که حامی دموکرات‌هاست در این خصوص هشدار داد: همه ما باید پشت (کامالا هریس) بایستیم و نباید آنها را رها کنیم. ما نمی‌توانیم در اختلافات داخلی غرق شویم. بچه‌ها لطفا دعوا نکنید. اما منبع اصلی تنش جای دیگریست، زیرا من نمی‌دانم آیا این کشور آماده انتخاب یک زن سیاه‌پوست است یا خیر.

لیا، یک تکنسین ۲۳ ساله دموکرات در جریان یک بازی بیسبال در واشنگتن دی سی گفت: من مطمئن نیستم که رای دهندگان دموکرات چه میزان اعتمادی به هریس خواهند داشت، اما به هرحال او معاون رئیس جمهور است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.