سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت ۲۰۲۴ خزر آغاز شد

سخنگوی رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت ۲۰۲۴خزر از آغاز رزمایش با همکاری کشورهای حاشیه دریایی خزر از صبح امروز خبر داد.

ناخدا یکم عباس حسنی سخنگوی رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: با ابتکار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار رزمایش مرکب امداد و نجات و امنیت در یایی ۲۰۲۴ خزر به اجرا گذاشته می‌شود. روز گذشته یگان‌های شرکت کننده در رزمایش امداد و نجات فدراسیون روسیه در منطقه حاضر شدند و آمادگی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد:همچنین دیروز نشست هماهنگی و مرور تمرینات تاکتیکی انجام شد و به امید خدا امروز بخش عملیاتی و تاکتیکی رزمایش اجرا خواهد شد.

وی افزود:ملت شریف ایران بدانند که بخش تاکتیکی و عملیاتی رزمایش شامل عملیات اتفاع حریق و نجات مصدومان و حادثه دیدگان افراد کشتی سانحه دیده در دریا توسط عملیات بالگردی و همچنین تمرین عکس برداری هوایی و آرایش نظامی برای انجام رژه در عملیات امروز انجام می‌شود. علاوه بر این جهت ارتقای سطح مهارت کارکنان در برقرای امنیت دریای خزر نیز تمرین تیراندازی پیش‌بینی شده و در بخش‌های خبری بعدی اطلاعات تکمیلی را به سمع و نظر مردم شریف ایران خواهیم رساند.

وی گفت:در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو موشک انداز «پیکان»، «درفش»، «سپر»، دو فروند بالگرد AB-۲۱۲ ، یگان شناوری از نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید بصیر» و همچنین شناور SB ۴۵ روسیه که روز گذشته وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد، حضور دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.