سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

برخی به‌دنبال سهم‌خواهی، فشار و شانتاژ علیه دولت چهاردهم هستند

سلیمی گفت: برخی به‌دنبال سهم‌خواهی، فشار و شانتاژ برای تحمیل نظرات خود هستند البته پزشکیان به صراحت گفته که با اراده وزرا را انتخاب می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاکید رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه کابینه هرچه زودتر تشکیل شود، گفت: در این دیدار رهبر انقلاب فرمودند کابینه سریع‌تر شکل بگیرد همچنین یکسری شاخص برای کابینه مشخص کردند مبنی براینکه وزرای پیشنهادی از عمق وجود به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد داشته باشند همچنین سالم، پاکدست و امین باشند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند مجلس و دولت یک مسئولیت مشترک دارند یعنی اینکه هم رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا دقت کند و افراد کارآمد، امین، صالح و معتقد به مبانی نظام اسلامی و کسانی که با نظام زاویه نداشته باشند را به‌کار گیرد همچنین رهبر انقلاب تعبیر بن‌دندان را به‌کار بردند که تعبیر بسیار مهمی بود لذا هم رئیس‌جمهور باید این شاخص‌ها را رعایت کند و هم مجلس دقت کند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس بیان کرد: اگر برخی گروه‌ها خواستند با فشار به رئیس‌جمهور کسی را معرفی کنند نباید به سهم‌خواهان این اجازه را دهند و در کمال آزادی تصمیم‌گیری و با دقت مسئله را بررسی کنند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس تعامل جدی با دولت دارد که این تعامل در چارچوب‌های قانونی وجود دارد به این معنا حقوقی که در قانون برای مجلس درنظر گرفته شده به رسمیت شناخته شود و رئیس‌جمهور هم با آزادی مسائل را پیگیری کند.

سلیمی اظهار کرد: این واقعیت امروز وجود دارد که برخی به‌دنبال سهم‌خواهی، فشار و شانتاژ برای تحمیل برخی از نظرات خود هستند البته رئیس‌جمهور منتخب به صراحت گفته است که با اراده انتخاب می‌کند و کسی به وی دیکته نمی‌کند و این نکته‌ مثبتی است که برخی‌ها را مایوس کرده است.

وی بیان کرد: ما منتظریم مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار شد و بعد از این دو مراسم، مجلس با سرعت کار‌هایی که مربوط به رای اعتماد می‌شود را انجام می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۹
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
آمریکا، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی وامارات در حمله تروریستی تهران، اهواز و سایر شهرهای ایران دست داشتند ولی اما متأسفانه مسئولان خیانتکار همه جانبه با جنایتکاران گفت وگو، مذاکره، ملاقات، دیدار و همکاری می کنند چرا؟
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
غرب جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند پس گفت وگو، مذاکره و همکاری با غرب و متحدانش خیانت به ملت ایران محسوب می شود.
حمید
۰۹:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
شما که می دونی تا کار رو خرابتر نکردن معرفیشون کن به قوه قضائیه تا برخورد بشه