سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از قتل توسط برادرزن تا کشف ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۳۱ تيرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۳۱ تيرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل توسط برادر زن 

فرمانده انتظامی کازرون از درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری پلیس آگاهی قاتل نیز دستگیر شد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: در دوازدهم فروردین‌ماه سال جاری در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از روستا‌های کازرون، بلافاصله ماموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده توسط پلیس مشخص شد که شخصی بر اثر نزاع و درگیری و برخورد جسم سخت به سرش توسط برادر زنش مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

سرهنگ بارسالاری ادامه داد: متاسفانه فرد مضروب ۷۲ ساله پس از ۲ ماه بستری در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت نمود.

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و با انجام بررسی‌های تخصصی، ضارب را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم ۴۷ ساله علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد، گفت: ناتوانی در مهار خشم، عصبانیت و بی‌توجهی به قانون، عواقب بسیار ناگواری به همراه دارد که جبران‌ناپذیر است.

کشف کالای ۱۰ میلیاردی قاچاق در منزل

فرمانده انتظامی شیراز از کشف مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر با اقدامات پلیسی از دپو کالا‌های خارجی قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵۸۰ هزار عدد نخ سیگار، ۵ هزار و ۶۴۰ عدد پاکت تنباکو و یک هزار و ۵۰۰ عدد شال زنانه خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی و قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران انتظامی بخش کامفیروز جنوبی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: پلیس با تمام توان و با به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد. 

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر حین گشت‌زنی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و پس از دستور ایست آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه راننده و ۲ سرنشین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس در برخورد با سوداگران مرگ با قاطعیت اقدام و اجازه جولان به هیچ یک از آنها نخواهد داد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی ، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی استمرار اجرای طرح‌های انتظامی با هدف ناامن کردن محلات جرم‌خیز و پاکسازی نقاط آسیب‌زا، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ظرف ۳ هفته اخیر در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۹ سارق دستگیر و ۳۳ فقره انواع سرقت کشف، ۲۲ معتاد و ۹ خرده فروش مواد مخدر و ۸۱ نفر از محکومان قضایی و انتظامی تحت تعقیب نیز دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی بیان کرد: توقیف ۳۰ دستگاه خودرو و ۲۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضایی، از همکاری خوب شهروندان با پلیس در راستای اجرای طرح‌های انتظامی تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار این تعامل و همکاری آنان شد.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز اجرا شد

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان، در اجرای این طرح‌ها که در شهر شیراز اجرا شد ۵۹ نفر معتاد و خرده فروش جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان بیش از ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: دستگیری ۸۰ سارق، کشف ۳۰ دستگاه خودرو و ۱۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۴۰۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ زراعتیان هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

سرقت پراید در شیراز و کشف در زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از کشف سواری پراید با سابقه سرقت از شیراز خبر داد. 

سرهنگ امیراحسان حجتی اظهار دارد: در پی وقوع سرقت سواری پراید در یکی از محلات شهر شیراز و متواری شدن سارق به سمت زرقان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در این راستا، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی سواری پراید که به صورت بلاصاحب در کنار اتوبان پارک بود را مشاهده و آن را به پارکینگ منتقل کردند.

 این مقام انتظامی از سیر مراحل قانونی جهت تحویل خودرو به مالباخته اشاره کرد و گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم طرح، ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز در ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: ماموران انتظامی کوه چنار در این طرح، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۱ نفر سارق سابقه دار را در این شهرستان شناسایی و وی را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه سارق در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره انواع سرقت از جمله اماکن خصوصی و مزارع و باغ‌ها اعتراف کرد، بیان داشت: در این خصوص پرونده تکمیل و متهم تحویل مرجع قضایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.