سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دانش آموزان نخبه ۴۳ کشور برای شرکت در المپیاد جهانی فیزیک به اصفهان + فیلم

دانشگاه صنعتی اصفهان در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، میزبان دانش‌آموزان نخبه از ۴۳ کشور جهان است.

 دبیرکل المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۱۹۸ دانش‌آموز از ۴۳ کشور جهان در این دوره از بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت می‌کنند و کشور ایران با ۵ شرکت‌کننده در این المپیاد حاضر می‌شود.


مجتبی بابایی افزود: این مسابقه علمی در دو روز، یک روز برای امتحان نظری و یک روز امتحان تجربی، برگزار می‌شود که مدت هرکدام از این دو امتحان، پنج ساعت بوده و بین دو امتحان نظری و تجربی یک روز استراحت است.

براساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رای مجمع عمومی اعتبار یافته و درنهایت به ۸ درصد کل شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود.

تعداد مدال‌های نقره و برنز به گونه‌ای است که در مجموع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا یا نقره و ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، نقره یا برنز گرفته باشند.

دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در سال ۱۳۸۶ میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و در دوره فعلی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکن‌کنندگان، بار دیگر برای میزبانی توسط کمیته برگزاری انتخاب شده است.


۱۹۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی در این رویداد همکاری می‌کنند؛ همچنین درکنار برگزاری امتحانات علمی و نظری، برنامه‌های فرهنگی-تفریحی ازجمله مراسم گلاب‌گیری کاشان نیز برای شرکت‌کنندگان و سایر مهمانان این رویداد درنظر گرفته شده است

مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک فردا از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد در روز هفتم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.

ورود دانش آموزان نخبه ۴۳ کشور برای شرکت در المپیاد جهانی فیزیک به اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.