سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق تا یک ماه + فیلم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده کالای قاچاق کشف شده باید حداکثر ظرف مدت یک ماه رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از انبار سازمان اموال تملیکی استان مازندران در جویبار عدم وجود سامانه جامع الکترونیکی را از جمله مشکلات مهم اکثر استان‌های کشور در اعلام کالا‌های متروکه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود سامانه مذکور، سرانجامِ پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات یا دادگستری به عنوان کالای قاچاق مشخص نبوده و به دلیل عدم وجود ارتباط الکترونیکی بین گمرک و سازمان اموال تملیکی، کالا‌ها فاسد شده و از بین می‌رود.

او افزود: حضور و استقرار یک نیرو از سازمان اموال تملیکی در مجموعه تعزیرات و پیگیری دقیق پرونده ها، می‌تواند در ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بسیار موثر باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: کالا‌های فاسد شده، ضمن غیر قابل استفاده بودن، هزینه هنگفتی را نیز به دولت تحمیل خواهند کرد که باید در این راستا از متروکه شدن کالا‌ها در انبار‌های سازمان اموال تملیکی به شکل جدی پیشگیری شود.

پوریانی گفت: کالا‌هایی که در قالب کالای قاچاق کشف می‌شود باید طبق قانونِ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حداکثر ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف و پرونده مرتبط با آن در تعزیرات یا دادگستری منجر به صدور رای شود که متاسفانه این مهم به دلیل نبود سامانه جامع الکترونیکی و عدم وجود ارتباط مناسب سیستمی، محقق نشده و این مشکلی است که اکثر انبار‌های اموال تملیکی در سطح کشور با آن روبرو هستند.

حاکم شرع سازمان اموال تملیکی ادامه داد: در صورت متروکه شدن، طبق قانون، کالا باید از سوی گمرک به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا با اذن حاکم شرع در معرض مزایده قرار گیرد.

پوریانی تاکید کرد: سازمان اموال تملیکی نیز باید به محض صدور رای و قطعی شدن آن در تعزیرات یا دادگستری، نسبت به فروش کالا‌ها اقدام و از فاسد شدن کالا جلوگیری کند. 

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به بازدید انجام شده از انبار سازمان اموال تملیکی استان در شهرک صنعتی جویبار، گفت: متاسفانه به دلیل باقی ماندن و فساد برخی کالا‌ها در این انبار، کالا‌های مرتبط با ۱۲۷ پرونده به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان متروکه شده و معدوم خواهد شد.

در این بازدید با حضور کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، خلیلی معاون قضایی دادگستری استان، نظافتی دادستان جویبار و نمایندگان سازمان‌های مرتبط، دستورات قانونی لازم از سوی رئیس کل دادگستری استان برای تعیین تکلیف فوری کالا‌های موجود در انبار سازمان اموال تملیکی مازندران در جویبار صادر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.