سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تقویت فرهنگ عمومی حفاظت محیط زیست در بین زائران اربعین حسینی

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست گفت: در اربعین حسینی لازم است در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه، فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست در بین زائران اربعین، تقویت شود.

نورالله مرادی در سفر به شهرکرد، با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی گسترده به زائران اربعین در خصوص حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی لازم برای مسئولین موکب‌دار برگزار خواهد شد تا آنها با شیوه‌های صحیح جمع‌آوری و دفع زباله آشنا شوند.

وی افزود: طی سه سال اخیر در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص طراحی و تولید محتوا‌های مناسب در حوزه محیط زیست و اربعین انجام شده است.

مرادی با بیان اینکه افراد، موکب‌داران و نیرو‌های مردمی با شعار هر زائر اربعین، سفیر محیط زیست بروشور‌های آموزشی، کیسه‌های پارچه‌ای زباله، کلاه آفتابگیر، چفیه و لیوان استیل با هدف جایگزینی لیوان‌های یکبار مصرف با درج شعار‌های محیط‌زیستی بین زائران توزیع کنند، اضافه کرد: انجام این امور نقش بسزایی در مدیریت پسماند دارد.


بیشتر بخوانید


وی تأکید کرد: برای مدیریت پسماند در این اجتماع میلیونی، اقداماتی همچون تدوین و ابلاغ دستورالعمل مقابله با پسماند به رابطان فرهنگی موکب‌داران و همچنین آموزش آنها و تشکیل گروه‌های داوطلب مردمی برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به زائران، انجام شده است.

مرادی بیان داشت: زائران و موکب‌داران تا حد امکان از توزیع ظروف یکبار مصرف پرهیز کرده و از ظروف قابل شست‌وشو استفاده کنند، زباله‌های خود را در سطل‌های مخصوص قرار دهند، همچنین از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنند و در حفظ و نگهداری از محیط‌زیست کوشا باشند.

وی با بیان اینکه لازم است در موکب‌های اربعین حسینی، علاوه بر کارشناس فرهنگی و دینی، کارشناس محیط زیست هم حضور داشته باشد، ادامه داد: با همدلی و همکاری می‌توانیم اربعینی سالم و ماندگار را برای خود و نسل‌های آینده به یادگار بگذاریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.