سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان دریافت اطلاعات کنتور مشترکان برق از طریق پورت نوری 

فن‌آوران یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و ساخت محصولی توانستند اطلاعات مشترکان برق را از طریق پورت نوری از کنتور‌های برق خانگی و صنعتی دریافت کنند.

فن‌آوران یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با طراحی و ساخت محصولی توانستند اطلاعات مشترکان برق را از طریق پورت نوری از کنتور‌های برق خانگی و صنعتی دریافت کنند و سپس به‌ وسیله امواج بلوتوث به دستگاه اندروید منتقل کنند.

آرش قیلاو، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران با بیان این‌که بدین‌ترتیب قرائت کنتور‌های برق به‌صورت سریع و بدون نقص انجام می‌شود، در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون این محصول در اختیار شرکت‌های توزیع نیروی برق و پیمانکارانشان قرار دارد.

وی در ادامه توضیح داد: این محصول یک رابط دو طرفه بر اساس استاندارد بین‌المللی جهت تبادل اطلاعات بین کنتور و دستگاه قرائت است.

تبادل اطلاعات میان دستگاه و کنتور برق از طریق پورت نوری

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با بیان این‌که تبادل اطلاعات میان محصول تولیدی و کنتور از طریق پورت نوری انجام می‌شود، افزود: سپس این اطلاعات از طریق امواج بلوتوث برای دستگاه اندروید ارسال می‌شود.

قیلاو افزود: این دستگاه شامل فایل کتابخانه اندرویدی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان است که به‌واسطه آن قادر خواهند بود ارتباط میان پروب نوری و نرم‌افزار خود را برقرار کند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های توزیع نیروی برق برای مدیریت مصرف مشترکان به اطلاعاتی درباره میزان برق مصرفی مشترکان نیاز دارند، در ادامه تصریح کرد: در روش سنتی، مأمور قرائت به‌صورت دستی میزان کارکرد کنتور را ثبت می‌کند که به‌علت خطای خواندن اعداد، گاهاً اشتباهاتی رخ می‌دهد. با توجه به نیاز به رفع این گونه خطاها، ما بر آن شدیم تا با طراحی محصولی عملیات قرائت کنتور به‌صورت سریع و بدون نقص انجام شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، کیفیت ساخت این دستگاه را مناسب برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: از مزایای این دستگاه می‌توان به مقاومت در برابر نور‌های محیطی، داشتن بلوتوث Bluetooth ۳.۰ + EDR، قابلیت به روزرسانی Firmware از طریق USB و برقراری ارتباط هوشمند، تشخیص پروتکل و خواندن اطلاعات کنتور اشاره کرد.

داشتن باتری داخلی قابل شارژ با ظرفیت زیاد از مزایای این محصول ایران‌ساخت

قیلاو از دیگر مزایای این محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت را داشتن باتری داخلی قابل شارژ با ظرفیت زیاد، داشتن آهن‌ربای قوی جهت ثابت ماندن پروب بر روی کنتور و امکان تخلیه همه اطلاعات موجود در کنتور و اعمال تنظیمات جدید بر روی آن دانست.

وی با تأکید مجدد بر این‌که هم‌اکنون این محصول دانش‌بنیان در اختیار شرکت‌های توزیع نیروی برق و پیمانکارانشان قرار دارد، گفت: این دستگاه قابلیت قرائت انواع مختلف کنتور‌های دیجیتال خانگی و صنعتی تک‌فاز و سه فاز را دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، با بیان این‌که این محصول بر اساس نیاز داخل کشور طراحی شده است، یادآور شد: این محصول نمونه مشابه خارجی دارد و در مقایسه با آن شمار مدل‌های بیشتری از کنتور را می‌خواند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.