سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت ۳۷ محله شهری لرستان ناکارآمد است

استاندار لرستان گفت: ۳۷ محله با بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که ستاد بازآفرینی باید وضعیت تمامی شهرستان ها را بررسی و این محلات را از شرایط نابسامان خارج کند.

ابوطالب شفقت در جلسه قرارگاه پهنه ای استان با محوریت تعیین تکلیف محله های حاشیه نشین در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: باوجود اقداماتی که در مناطق حاشیه ای صورت گرفته اما نیاز به سرعت عمل بیشتری است چرا که سه سال از سیاست گذاری جهت شتاب دهی به احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته و فعالیت عمده ای صورت نگرفته است.

وی افزود: در اماکن حاشیه ای اشتغال وجود ندارد، آلودگی ها زیاد است، فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری وضعیت مناسبی ندارند و بازدیدهای صورت گرفته از برخی مناطق شهر خرم آباد همچون فلک الدین و اسدآبادی حاکی از اجرای ضعیف طرح بازآفرینی شهری بود.

شفقت با بیان اینکه محور اصلی کار بازآفرینی شهری اداره راه و شهرسازی است عنوان کرد: بقیه دستگاه ها نیز باید کمک کننده و تسهیلگر باشند.

وی ادامه داد: باید بافت های ناصواب برخی مناطق شهر را از حالت نامطلوب خارج کنیم چراکه شرایط مناسب شهرنشینی و زیست مناسبی بر این مناطق حاکم نیست،توجه کمتری به مباحث فرهنگی صورت گرفته و غالب افراد از روستاها به این مناطق حاشیه ای مهاجرت کرده اند.

استاندار لرستان ضمن گلایه از ستاد رسمی بازآفرینی کشور اظهار کرد: در ابتدای ورود به استان از این ستاد درخواست کردیم برای بررسی مشکلات به استان سفر کنند که تاکنون انجام نشده است.

شفقت با تاکید بر آبادانی روستاها برای جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها عنوان کرد: باید با مشارکت شهروندان از ابتکار و خلاقیت آنها در این زمینه بهره مند شد ضمن اینکه استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و سازمان های مردم نهاد ضروری است تا محیط زیست بهتری برای ساکنان این مناطق ایجاد شود.

وی افزود: فرمانداران نیز باید به عنوان مسوول برای برون رفت از این وضعیت به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و ابتکارات هر شهرستان را به منظور بهره مندی سایر شهرستان ها در جلسات قرارگاه مطرح کنند تا توسعه هرچه سریعتر در این مناطق با خلاقیت های منطقه ای اتفاق بیفتد.

وی گفت: در مسایل اجتماعی همه شخصیت ها، ائمه جمعه، خیرین و مردم باید نقش آفرینی داشته باشند و این نگاه که دولت باید همه مسایل را حل نماید پذیرفتنی نیست چراکه باید تمامی لایه های اجتماع درگیر این مساله شوند و روح کارآفرینی به جامعه تزریق گردد.

شفقت با اشاره به لزوم تشکیل ۲ جلسه کمیسیون ماده ۵ و زیربنایی و همچنین ستاد بازآفرینی شهری ظرف ۱۵ روز آینده بیان کرد: همه مسایل مرتبط در این زمینه باید به معاونت عمرانی و راه و شهرسازی ارسال و بررسی شود تا بتوانیم تصمیم گیری عمومی کرده و شهر به شهر تعیین تکلیف کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.