سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع در جلسه هیات دولت:

در دولت سیزدهم صادرات محصولات نظامی ۳ برابر شد

امیر آشتیانی گفت: در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقای نقش وزارت دفاع در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی عملکرد قابل قبولی داشتیم.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در جلسه هیات دولت گفت: وزارت دفاع در اکثر شاخص‌های عملکردی رشد جهشی داشته است. در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات رشد ۲ برابری داشته‌ایم.

وی افزود: صادرات محصولات نظامی سه برابر شده است.در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقای نقش وزارت دفاع در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.شرکت‌های همکار وزارت دفاع از ۵۷۰۰ به ۷۵۰۰ افزایش یافت. ارزش ریالی حجم همکاری با شرکت‌های خصوصی ۴.۵ برابر افزایش یافته و از ۳۲ به ۴۷ همت افزایش داشته است.

وزیر دفاع بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد عملکرد تولیدی و خدماتی وزارت دفاع در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که به اشتغال در بخش خصوصی کمک فراوانی کرده است.

آشتیانی گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان از ۸۰۰ به ۱۳۰۰ افزایش یافته که رشد ۳.۵ برابری داشته است. در اخذ سند مالکیت املاک و اراضی نیرو‌های مسلح با اخذ ۲۶ هزار فقره سند مالکیت تک برگی به مساحت ۳۰۹ هزار هکتار، رشد ۱۹ برابری داشته است.

او ادامه  داد: ۱۰ درصد سهمیه جذب به نخبگان از جمله کار‌هایی بوده است که دنبال کرده‌ایم. میانگین حقوق بازنشستگان وزارت دفاع نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است و از ۱۸ تا ۲۰ میلیون افزایش یافته است.

امیر آشتیانی افزود: پرتاب موفق موشک ماهواره بر سیمرغ و تزریق همزمان سه ماهواره در فضا، طراحی و ساخت موشک خرمشهر ۴، طراحی و ساخت موشک ابومهدی، دستیابی به قابلیت نقطه‌زنی موشکی، ساخت و تحویل‌دهی سامانه ۱۵ خرداد و آرمان که امکان درگیری همزمان با چند هدف را دارند در این دولت انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.