سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۳۴۶ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴۶ هزار تن گندم مازاد برنیاز زارعین استان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از روند خرید تضمینی گندم در محل کارخانه آرد فردوس ارومیه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۳۴۶ هزار تن گندم مازاد برنیاز زارعین استان خریداری شده است. 

خسرو شهبازی افزود: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۷۲ مرکز خرید در مناطق مختلف استان در حال انجام است که در مقایسه با مدت زمان مشابه گذشته ۵۰ هزار تن میزان خرید افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت سن گندم نیز در سطح ۲۴۱ هزار هکتار از مزارع استان انجام شده است، بیان کرد: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم نیز در سطح ۲۶۶ هزار هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: روند خرید تضمینی گندم از سال جاری آغاز شده است و ۱۶۰۰ کمباین بومی و مهاجر در سطح مزارع استان در حال برداشت روزانه محصول مزارع گندم آبی و دیم استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۴۰۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، یادآور شد: سال زراعی گذشته در بیش از ۶۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و امسال پیش بینی می‌شود این مقدار به بیش از ۷۵۰ هزار تن برسد

شهبازی افزود: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع استان پیش بینی می‌شود امسال برداشت گندم ۵ الی ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته از روند افزایشی برخوردار باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.