سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فرار مالیاتی و افزایش تمکین مالیاتی با اعطای اختیار به مودیان در پرداخت مالیات

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعطای اختیار به مودیان در راستای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی می‌تواند در تکمیل و تقویت منابع زیرساخت‌ها تاثیرگذار باشد.

جعفر قادری  عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره مصوبه جدید هیات وزیران پیرو اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی گفت: به واقع یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای پرداخت مالیات رابطه مالیات مستقیم و هزینه‌های مرتبط با آن است. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مودی احساس کند که مالیات پرداختی‌اش در حوزه مسائل زیرساختی هزینه می‌شود،انگیزه بیشتری برای پرداخت مالیات خواهد داشت. بنابراین مصوبه مذکور می تواند نقش مهمی در ایجاد انگیزه در پرداخت مالیات داشته باشد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بنابراین اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی کمک می‌کند تا جلوی فرارهای مالیاتی و یا تاخیر در پرداخت مالیات گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: همچنین قطعاً در این فرایند متولیان طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی سعی خواهند کرد افرادی را که مالیاتشان را پرداخت نکرده‌اند را پیدا کرده و آنها را قانع کنند که مالیات خود را به موقع پرداخت کرده تا بتوان از قِبل پرداخت مالیات،در تکمیل ظرفیت طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین اعطای اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ برای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی کار بسیار ارزشمندی است که می‌تواند تحولی در پرداخت مالیات ها ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعطای اختیار به مودیان در راستای تعیین محل هزینه کرد مالیات پرداختی می‌تواند در تکمیل و تقویت منابع زیرساخت‌های از جمله طرح های و پروژه های بخش سلامت و راه و شهرسازی و همچنین سایر مسائل تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر افراد در قالب این مصوبه مالیات خود را به موقع پرداخت کنند و به دنبال تقسیط مالیات نباشد حتماً در راستای ادامه این فرایند می‌توان پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده و آنها را به جریان انداخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، یکی از مهم‌ترین منابع تأمین مالی دولت‌ها در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان به شمار رفته و به عنوان یک ابزار مؤثر جهت سیاست‌گذاری‌های مالی محسوب می‌شود،گفت:این مصوبه در واقع در راستای مردمی‌سازی مالیات است و باعث می‌شود نیازهای جامعه تامین شود و از سوی دیگر با این مصوبه مالیات دهنده با رغبت مالیاتش را پرداخت می‌کند و از جانب دیگر خوشحال می‌شود که آثار پرداخت مالیاتش را می‌بیند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین براساس این مصوبه مالیات دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می توانند انتخاب کنند که مالیاتشان چگونه هزینه شود. همچنین دادن اختیار به مودیان مشمول تبصره ماده 100 برای تعیین نحوه هزینه کرد مالیات ها، به کسبه بازاریان و فعالان اقتصادی کمک می‌کند تا به پرداخت مالیات تشویق شوند.

خبرنگار:محبوبه کباری 

 

برچسب ها: مالیات ، نرخ مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.