سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مقام فلسطینی درباره نقشه تل‌آویو برای منطقه

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه را به یک درگیری کامل بکشاند.

مصطفی برغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در واکنش به حمله تل‌آویو به استان حدیده در غرب یمن، گفت: اسرائیل منطقه را به یک انفجار همه جانبه  می‌کشاند.

براساس گزارش آناتولی، برغوثی در بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات غیرنظامی یمن را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی و تخریب گسترده تأسیسات غیرنظامی شد، محکوم کرد.

 وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در نتیجه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مخازن نفت در بندر حدیده و یک نیروگاه برق در همان استان سه نفر شهید ، ۸۷ نفر زخمی شدند.

 برغوثی توضیح داد که رژیم صهیونیستی با جنگ وحشیانه خود، کل منطقه را به یک انفجار منطقه‌ای فراگیر می‌کشاند. او افزود: حمله بی پروا اسرائیل بیانگر میزان نفرت آن از همبستگی مردمی یمن با مردم فلسطین علیه جنگ و نسل کشی است که دولت اشغالگر علیه نوار غزه به راه انداخته است.

این مقام فلسطینی افزود که تجاوز به یمن تنها باعث افزایش همبستگی و حمایت مردم دلاور یمن از مبارزه عادلانه مردم فلسطین برای آزادی خواهد شد. در همین راستا، حماس و جهاد اسلامی «تجاوز» رژیم صهیونیستی به شهر حدیده در غرب یمن را محکوم کردند.

پیش از آن، ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت انجام این حملات را برعهده گرفت و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم آن را پاسخ مستقیم به حمله پهپادی که در سحرگاه روز جمعه توسط نیروهای یمنی به شهر تل آویو انجام و منجر به کشته شدن یک اسرائیلی و مجروح شدن ۱۰ نفر دیگر شد، تلقی کرد. 

حملات اسرائیل به در نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت مطلق آمریکاست که به شهید و زخمی شدن بیش از ۱۲۸۰۰۰ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن بودند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقودی منجر شده است.

 مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.