سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازی ۵ هزار مستمری بگیر بهزیستی در جهت ایجاد اشتغال 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم افراد تحت پوشش بهزیستی استان ۲۶ هزار نفر بوده که با توانمندسازی به ۲۱ هزار نفر رسیده است.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۷ هزار نفر جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی استان بوده اند که هم اکنون این رقم به ۲۱ هزار نفر رسیده و این به معنی توانمندسازی و مشغول به کار شدن ۵ هزار نفر است.

او افزود: کمتر از ۲۱ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی در استان داریم که ۹۰ درصد در منزل و باقی آنها در مراکز روزانه و ۲۴ ساعته هستند که از آمار کل حدود ۴۸ درصد معلولین در روستا‌ها هستند. 

شرفی بیان کرد: تأکید بهزیستی به فرزندآوری سالم است و در همین جهت هم غربالگری‌های سلامت و در دهک‌های پایین مشاور‌های ژنتیک رایگان را داریم که از هر فردی که در خانه‌های بهداشت یا مراکز سلامت پرونده دارد می‌خواهیم که مشاوره‌های ژنتیک را زمانی که قصد فرزند آوری دارند انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد مراکز مشاوره نیز شماره تلفن ۱۲۳ مربوط به اورژانس اجتماعی و مواردی همچون خشونت‌های خانگی و بحران‌های خاص است، اما شماره ۱۴۸۰ مربوط به مشاوره‌های مختلف خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج است که افراد می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب با این شماره تماس گرفته و به صورت رایگان تا سقف روزانه ۴۵ دقیقه از خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در بحث استخدام‌های بهزیستی نیز سهمیه جذب ۵۰ نیرو را گرفته ایم که تا حدودی کمبود نیرو در بهزیستی را جبران می‌کند و این نیرو‌ها در مرحله مصاحبه هستند. 

شرفی تصریح کرد: بهزیستی استان رتبه دوم کشوری در حوزه شورای سالمندان را گرفته و یکی از مطالبات سالمندان این بود که وسایلی مثل ویلچر یا تشک مواج یا دیگر وسایلی که به معلولین اختصاص می‌دهیم را برای آنها نیز در نظر بگیریم که توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی گرفته و در این جهت هزینه کنیم و در بحث مشارکت‌های مردمی بهزیستی نیز ۱۰ درصد مبالغ را به سالمندان بیمار و افراد تحت پوشش که نیاز به مسائل مالی دارند اختصاص دادیم. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: هفت مرکز نگهداری سالمندان در استان داریم و رویکرد ما این است که این مراکز باید برای سالمندان مجهول الهویه یا فاقد فرزند باشد؛ در استان  هزار و ۸۷۱ سالمند وابسته به تحت تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته و برای آنان حق پرستاری برقرار کرده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.