سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد بوریس جانسون برای واگذاری بخشی از مناطق اوکراین به روسیه

متحد اصلی رئیسی جمهور اوکراین از کی‌یف خواست تا بخشی از مناطق را به روسیه واگذار کند.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس از اوکراین خواست تا از خواسته‌های خود برای بازگرداندن مرز‌های سال ۱۹۹۱ خودداری کند. 

بوریس جانسون، در مقاله‌ای برای دیلی میل نوشت: اوکراین بهتر است از خواسته‌های خود برای بازگرداندن مرز‌های سال ۱۹۹۱ خودداری کند. 

علاوه بر این، او پیشنهاد می‌کند که به جمعیت روسی زبان به عنوان غرامت زندگی زیر لوای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعطا شود.

جانسون همچنین در این مقاله پیشنهاد می‌کند که تسلیحات لازم و کلیه مجوز‌ها برای استفاده از آنها در اختیار اوکراینی‌ها قرار گیرد. او بر این باور است که در آینده یک ارتش اوکراینی که به خوبی مسلح شده است می‌تواند جایگزین نیرو‌های آمریکایی در اروپا شود.

نخست وزیر پیشین انگلیس در بخش دیگری از این مقاله به تشریح مذاکرات خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت.

به گفته وی، مهم نیست که سایر جمهوری خواهان در مورد اوکراین چه می‌گویند، ترامپ «واقعیت» را درک می‌کند. زیرا از دست دادن کی یف شکست بزرگی برای آمریکا خواهد بود. با ورود ترامپ به کاخ سفید، چشم انداز واقعی نزدیکی جهان به مسکو و امکان بازگشت به روز‌هایی که روسیه یک کشور محترم بود، وجود خواهد داشت. 

جانسون، در مقاله قبلی خود برای روزنامه انگلیسی «دیلی میل» ضمن حمایت از ریاست جمهوری ترامپ نوشته بود: «اگر به واقعیت‌ها نگاه کنیم، جایز است که بگوییم و این همان کاری است که من در حال حاضر انجام می‌دهم، ممکن است ریاست جمهوری ترامپ چیزی باشد که همین الان جهان به آن نیاز دارد.»

اولین مذاکرات بین روسیه و اوکراین پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوایل مارس ۲۰۲۲ در بلاروس انجام شد، اما نتایج ملموسی به همراه نداشت.

در ۲۹ مارس ۲۰۲۲، دور بعدی در استانبول برگزار شد، زمانی که مسکو برای اولین بار پیش نویس توافقنامه پیشنهادی آینده را از کی یف دریافت کرد که مهمترین مفاد آن تعهد اوکراین به بی طرفی و امتناع این کشور از استقرار تسلیحات خارجی از جمله تسلیحات هسته‌ای در قلمرو آن بود.

در ماه اکتبر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع را صادر کرد که طبق آن مذاکره با پوتین را ممنوع شد.

دیوید آراخامیا، رئیس حزب خادم خلق، اخیراً در مصاحبه مطبوعاتی خود در مورد علت امتناع کی یف از ادامه مذاکره با مسکو گفت که وقتی هیئت اوکراینی از استانبول برگشت، بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس به این کشور آمد و گفت: «ما با آنها چیزی امضا نخواهیم کرد. با آنها بجنگیم.»

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
جالبه حامیان اوکراین الان اکراین در حال بخشیدن به روسیه هستند