سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام‌حجت دادستان مرکز گلستان با دستگاه های اجرایی برای اجرای آرای قطعی

دادستان مرکز استان گلستان به دستگاه های اجرایی یک ماه مهلت داد تا تجهیرات و امکانات‌مورد نیاز برای اجرای احکام مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و مسدود کردن چاه های غیرمجاز را تامین کنند.

محمود اسپانلو در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد گفت: منابع طبیعی و امور آب و سازمان جهاد کشاورزی وظایف مهمی در حفاظت از خاک، منابع طبیعی و منابع ارزشمند آبی استان دارند و نباید اجازه دهند احکامی که با پیگیری‌های فراوان صادر شده است به بهانه کمبود بودجه و امکانات و یا با مصلحت اندیشی، به تعویق بیفتد.

اسپانلو افزود: اجرای قاطع احکام، دست متجاوزین را از منابع ملی و منابع آبی کوتاه می‌کند و اثر بازدارندگی دارد.

دادستان بر تقویت گشت‌های مامورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب و مامورین حفاظت منابع طبیعی و اموراراضی به صورت مستمر برای جلوگیری از هدر رفت منابع برای حفاظت از آب، خاک و منابع ملی هم تاکید کرد.

اسپانلو افزود: قوانین اختیارات حفاظتی لازم را در تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی رزاعی و باغی و قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به متولیان داده است.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال دادسرای مرکز استان ماموریت داده ایم تا استفاده به موقع و صحیح از این اختیارات حفاظتی را بررسی و در صورت کوتاهی، با مدیران متخلف قاطعانه برخورد کنند.

وی تاکید کرد: حفاظت از زمین‌های کشاورزی، منابع آبی و جنگل‌ها و مراتع به عنوان امین به دستگاه متولی سپرده شده و در مقابل کوتاهی‌های مدیران در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها: دادگستری ، قلع و قمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.