سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار فریدونکنار:

پسماند دغدغه شهرستان فریدونکنار است

فرماندار فریدونکنار مساله پسماند را دغدغه مهم در شهرستان بیان کرد و گفت: باید با کمک شهرداری‌ها و محیط زیست این مساله رفع شود.

مسیب میررمضانی فرماندار فریدونکنار شنبه شب در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عملکرد جمعیت هلال احمر فریدونکنار رضایت‌بخش است، اظهار داشت: افرادی که در سطح ساحل مشغول فعالیت هستند بسیار خوب عمل می‌کنند که امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته تابستان بدون غریق در فریدونکنار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضور حماسی مردم فریدونکنار در انتخابات تکلیف خدمت‌گزاری را برای مسئولان بیشتر کرده است.

فرماندار فریدونکنار با تبریک به رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم، گفت: مسئولان ادارات باید توجه داشته باشند که تا آخرین لحظه مسئولیت با جدیت تمام خدمت‌گزاری را رها نکنند و نباید تغییر دولت موجب اختلال در خدمت‌گزاری شود.

میررمضانی با قدردانی از مردم در برگزاری مراسم‌های ویژه دهه اول ایام محرم افزود: باید از نیرو‌های نظامی و امنیتی که امنیت عزاداران حسینی را فراهم کردند سپاس ویژه داشته باشم.

وی با اشاره به حضور استاندار مازندران در فریدونکنار، یادآورشد: در مجموع حضور استاندار در فریدونکنار بسیار مثمر ثمر بود و امیدواریم اتفاقات خوبی برای این شهرستان صورت گیرد.

فرماندار فریدونکنار در خصوص بازدید استاندار از تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) اظهار کرد: خوشبختانه دستورات بسیار خوبی از سوی استاندار صادر شده که تا پایان مرداد ماه کار فنی و ایمنی پل توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام برسد و در هفته دولت این پل به‌صورت موقت افتتاح شده و با عبور ترافیک از آن اگر مشکلی در پروژه مشاهده نشد به‌صورت دائم به بهره‌برداری می‌رسد.

میررمضانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در حضور استاندار مسئله پسماند بود که باید با پیگیری شخص بنده، محیط‌زیست و شهرداران فریدونکنار و آستانه‌سرا به یک شرایط مناسب برسیم.

وی تصریح کرد: از شهردار فریدونکنار خواستیم سرعت پروژه‌های شهری را افزایش دهد تا در هفته دولت که استاندار برای افتتاح پل کمربندی به فریدونکنار می‌آیند همزمان پروژه‌های شهری را نیز افتتاح کنند.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر صرفه‌جویی مصرف برق در ادارات گفت: همه مدیران و کارکنان موظف به رعایت مصرف برق هستند و هرچند که در دولت شهید رئیسی ۹ هزار مگاوات به ظرفیت برق اضافه شد، اما باید صرفه‌جویی در ادارات به‌صورت جدی رعایت شود تا قطعی برق به منازل نرسد.

مشکل تنش آبی فریدونکنار رفع شود

وی یادآورشد: مسئولان اداره آب و فاضلاب نسبت به وصل شدن خط لوله ۶۰۰ شهر بابلسر که پروژه آن در میدان معلم متوقف شده به خط لوله ۵۰۰ فریدونکنار پیگیری کنند تا مشکل تنش آبی در شهر ما برطرف شود.

فرماندار فریدونکنار با انتقاد از عدم توزیع مناسب کود کشاورزی، عنوان کرد: درحالی که استان‌های دیگر به هیچ عنوان مشکل کود کشاورزی ندارند، اما در مازندران این مسئله وجود دارد و کشاورزان ما نیز از این وضعیت گلایه‌مندند و مجبور می‌شوند که از استان‌های دیگر کود تهیه کنند که مسئولان استانی باید به داد کشاورزان برسند.

میررمضانی با حمایت از کشاورزان برای کشت دوم، تاکید کرد: اگر هر جایی می‌خواهند کشت دوم را قطع کنند این کار را انجام دهند، اما در فریدونکنار به دلیل اینکه یک شهرستان کشاورزی صرف بوده، قابلیت بالای زمین‌ها برای کشت دوم وجود دارد و همچنین اگر کشت دوم صورت نگیرد آب باید هرز برود، بنابراین ما دست کشاورزان را برای انجام کشت دوم می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه کف قیمت برنج امسال خوب بسته شده است، افزود: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که برای پیگیری مشکل کود کشاورزی ورود کنند چراکه کود گران شده، اما به دست کشاورز نمی‌رسد و این درحالی است که در بازار آزاد با قیمت گزاف کود وجود دارد.

میررمضانی با انتقاد از عدم مسئولیت‌پذیری منابع طبیعی برای انجام پروژه در ساحل، خاطرنشان کرد: درحالی که هفت کیلومتر ساحل در فریدونکنار وجود دارد که ظرفیت بسیار مناسبی است منابع طبیعی باید برای استفاده از این ظرفیت تلاش کند و یا خودشان کاری انجام دهند یا سرمایه‌گذار جذب کنند تا در این فضا کاشت نهال انجام شود که با این کار هم زمینه گردشگری مهیا می‌شود و هم اینکه از دست‌اندازی متصرفان جلوگیری می‌شود.

وی با هشدار نسبت به کاهش ناجیان غریق که دستور استانی بوده است، تصریح کرد: این کار می‌تواند خسارت‌های بسیار زیاد جانی را برای مسافران به همراه داشته باشد و اگر هم قصد کاهش تعداد ناجیان غریق را دارند نباید در روند خدمت‌رسانی به مسافرانی که به دریا می‌روند مشکلی به‌وجود آید.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: مدیران ادارات نباید به بهانه رفتن به مراسم اداره خود را تعطیل کنند چراکه خدمت‌رسانی به مردم در اولویت نخست است.

برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.